Gå til innhold

Kan noen lage matprogram til meg??


ChristinaGJ

Anbefalte innlegg

Hei jeg vil gjerne ned noen kilo, er medlem av vektklubb og da skal jeg spise ca 1450kcal pr dag.

168høy, 71kilo. 23år

Jeg er zumbatrener 3 ganger i uka (750kcal)

Går turer minst 3 ganger i uka på 1 time eller mer. (2-300kcal)

Og trener styrke før hver zumbatime. + en gang i helgen

Dette er det jeg som regel spiser pr idag:

Frokost: 3 husman knekkebrød m/pålegg

Lunch: 1 husman, 150gr cottage cheese + lett eplesyltetøy med kanel.

Mellommåltid: 2 husman + karbonadekake med salat. Eller havregryn.

Middag: mer Cottage cheese eller knekkebrød.

kveldsmat: kjøtt med grønnsaker. eller go og mager wienerpølse i lompe.

syns jeg spiser ganske sunt men vet at det har vært litt ekrta kaker eller sjokolade i helgene som har vært. Men er ganske frustrert når vekta ikke går nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var mye knekkebrød her, Ville i hovedsak byttet ut noe av HM med fisk eller kjøtt. Grønnsaker er også en god hjelp når man skal ligge lavt. Metter mye og inneholder lit Kcal. Spessielt til middag. Hva med havregrøt til frokost, litt mer for magen å jobbe med enn knekkebrød.Hva slags pålegg bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener for mye og spiser for lite og/eller overestimerer ditt energiforbruk og underestimerer ditt energiinntak

Kan legge ved et lite regnestykke (http://fitnessbloggen.no/regne-ut-energiforbruk/)

(10 * vekt) + (6.25 * høyde) – (5 * alder) – 161 = 1484kcal *(aktivitetsnivå)1.6 = 2374kcal

Mao spiser du under din (estimerte) basalforbrenning(1484kcal) - ikke rart kroppen din stritter i mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at 1450 kcal var fryktelig lite, tatt i betraktning at du trener såpass mye! Du vil ha ett underskudd på over 1000 kcal i dagen, noe som tilsvarer ca 1 kg nedgang i uka - MYE!

Hadde jeg vært deg hadde jeg plusset på minst 400 kcal om dagen, og lagt meg på ca 1800. Da ligger du fortsatt på ett solid underskudd, men kakene er kanskje ikke like fristende hver helg.. I tillegg vil du ikke miste like mye muskler, noe jeg vil tro du gjør dersom du helt ærlig ligger på ett gjennomsnitt på 1450 kcal per dag.

40-40-20 (karb, prot,fett %) er også en grei fordeling :)

Legger du fettet til de første måltidene og karbohydratene til de siste bli det enda lettere å følge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spise akkurat så mye sjokolade "du vil". Med det mener jeg at du også må ta med dette inn i kalorbudsjettet ditt ! :)

Spiser du en 100 g melkesjokoladeplate har du fått i deg ca 500 kcal.

Da er det rett og slett bare å kutte 500 kcal ett annet sted den dagen, og du vil se samme fremgang!

Skjønner? :)

HVA du spiser spiller ikke så stor rolle, så lenge du ikke spiser for mye sammenlagt..

Du kan med andre ord leve på 350 g sjokolade om dagen, og fortsatt gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise akkurat så mye sjokolade "du vil". Med det mener jeg at du også må ta med dette inn i kalorbudsjettet ditt ! :)

Spiser du en 100 g melkesjokoladeplate har du fått i deg ca 500 kcal.

Da er det rett og slett bare å kutte 500 kcal ett annet sted den dagen, og du vil se samme fremgang!

Skjønner? :)

HVA du spiser spiller ikke så stor rolle, så lenge du ikke spiser for mye sammenlagt..

Du kan med andre ord leve på 350 g sjokolade om dagen, og fortsatt gå ned i vekt

Det er sant, men hvor behagleig og mettende det er er jo en annen sak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser eksempelvis havregrøt til frokost, CC med Bær og sukrin til mellommåltid, lunsj inneholder som oftest fisk eller kjøtt og masse grønnsaker/salater. Ellers går det mye i egg, avokado, salater,nøtter, proteinshaker, mager kesam, skyr.

For å nevne noe, men er utrolig mye å velge i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet alle knekkebrødene:p. Det var jo knekkebrød hele dagen! Spis heller kjøtt og grønnsaker!

Jeg synes Pauline Nordin har god kostholdsfilosofi, FighterDiet. Men: den er ganske vanskelig å følge. Så start heller med å spis mer grønnfor, kjøtt(proteiner)..og nugatti max? sjokolade? Dropp det.

Men MÅ du egentlig ned i vekt? Kan jo hende kroppen din trives med den vekta den har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...