Gå til innhold

Fullkroppsprogram hvor lenge?


Angelish

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt Fitnessbloggens nybegynnerprogram, og har min siste økt imorra i den 8. uka. 
Jeg lurer nå på hvor lenge en nybegynner bør trene fullkroppsprogram før jeg evt prøver meg på et split program?

Legger forøvrig ved litt skrytebilder av fremgangen jeg har hatt disse 8 ukene. 
Det er ca 6mnd mellom før og etter bildene, men utgangspunktet før jeg startet å trene er likt som før bildet. 
Så man kan si jeg er UTROLIG stolt av hva jeg har oppnådd, og jeg gleder meg til fortsettelsen. 

 

Før.jpg

IMG_7369.JPG

IMG_7371.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det sies, fortsett med samme program så lenge du opplever fremgang. Skal du bytte, så bør det være fordi du ikke lenger klarer å ha fremgang - eller hvis du synes programmet er så dørgende kjedelig at du risikerer å bare droppe hele greia. I så fall kan det være verdt det å "ofre" litt effektivitet  til fordel for variasjon hvis det er det som skal til for å holde en i aktivitet.

For øvrig: bra form allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter lurer ikke på om hun skal bytte program, men fortsette med fullkropp, uavhengig av hvilket program, eller starte med splitt.

Spørsmålet er hvor mange dager i uken du ønsker å trene. Det å trene splitt vil gi deg erfaring med trening, og kanskje du finner tilbake til fullkropp igjen senere.

Det finnes flere forskjellige fullkroppsprogram, så det går fint an å fortsette med fullkropp og bytte litt på program. Det gjør jeg.

Meget god erfaring med fyrstikkprogrammet. Vært flere typer a-b program, 5x5 og nå kjører jeg supersettprogram.

Bytting av program er godt for motivasjon, og ved stagnering som @HenrikWL nevner også.

Så hvor mange dager ønsker du å trene? 1-3 dager anbefales fullkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare innom for å si at antrekket ditt er så fint at jeg nesten kjøpte det selv.  :wub: Nå angrer jeg litt.

 

Ikke at ikke fremgangen ikke er superimponerende, superbra kropp, men for en kvinnelig, heterofil fashionista kan jeg ikke la et bra antrekk passere? :D den WeAreFit-toppen er så fin. Tightsene også (Gavelo?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, engalars said:

Bra jobba! Så lenge du merker framgang og du trives med programmet ser jeg ikke noe poeng å begynne med et nytt program. Fullkropp er meget effektivt, selv for avanserte løftere.

Kanskje jeg bare får fortsette med fullkroppsprogrammet til jeg føler det stagnerer. ☺

4 hours ago, Kaiman said:

Trådstarter lurer ikke på om hun skal bytte program, men fortsette med fullkropp, uavhengig av hvilket program, eller starte med splitt.

Spørsmålet er hvor mange dager i uken du ønsker å trene. Det å trene splitt vil gi deg erfaring med trening, og kanskje du finner tilbake til fullkropp igjen senere.

Det finnes flere forskjellige fullkroppsprogram, så det går fint an å fortsette med fullkropp og bytte litt på program. Det gjør jeg.

Meget god erfaring med fyrstikkprogrammet. Vært flere typer a-b program, 5x5 og nå kjører jeg supersettprogram.

Bytting av program er godt for motivasjon, og ved stagnering som @HenrikWL nevner også.

Så hvor mange dager ønsker du å trene? 1-3 dager anbefales fullkropp.

Jeg trener 3-4 dager i uka. ☺

2 minutes ago, Ethereal said:

Jeg er bare innom for å si at antrekket ditt er så fint at jeg nesten kjøpte det selv.  :wub: Nå angrer jeg litt.

 

Ikke at ikke fremgangen er imponernede, men den WeAreFit-toppen er så fin. Tightsene også (Gavelo?).

Ja ikke sant! Tightsen er Gavelo ja. 😀

5 hours ago, HenrikWL said:

Som det sies, fortsett med samme program så lenge du opplever fremgang. Skal du bytte, så bør det være fordi du ikke lenger klarer å ha fremgang - eller hvis du synes programmet er så dørgende kjedelig at du risikerer å bare droppe hele greia. I så fall kan det være verdt det å "ofre" litt effektivitet  til fordel for variasjon hvis det er det som skal til for å holde en i aktivitet.

For øvrig: bra form allerede! :)

Tuusen takk! Jeg er sååå fornøyd. 😃

Fortsetter med fullkroppsprogrammet til det stagnerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 17.3.2017 den 7.35, Angelish skrev:

Jeg har fulgt Fitnessbloggens nybegynnerprogram, og har min siste økt imorra i den 8. uka. 
Jeg lurer nå på hvor lenge en nybegynner bør trene fullkroppsprogram før jeg evt prøver meg på et split program?

Legger forøvrig ved litt skrytebilder av fremgangen jeg har hatt disse 8 ukene. 
Det er ca 6mnd mellom før og etter bildene, men utgangspunktet før jeg startet å trene er likt som før bildet. 
Så man kan si jeg er UTROLIG stolt av hva jeg har oppnådd, og jeg gleder meg til fortsettelsen. 

 

Før.jpg

IMG_7369.JPG

IMG_7371.JPG

Veldig bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nå trent en stund igjen aktivt selv (1 år siden forrige pause), og jeg kjører fortsatt fullkropp med fremgang. Mange har sagt til meg at det er på tide å splitte opp, men det er ikke aktuelt foreløpig. Fokuset på hva jeg ønsker å forbedre endrer seg imidlertid, og nå er jeg inne i en periode hvor jeg stadig prøver å bli bedre i pullups. Men fortsatt så kjører jeg bøy, mark, utfall, hipthrust osv i så og si alle øktene mine. Bare for å dele en erfaring, og at det er ingenting som heter "du må". Lytt til kroppen og lysta, jeg tror det vil gi mest treningsglede og derav mest fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...