Gå til innhold

Øke muskelmasse, ned i fettprosent. Kaloriinntak?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente som er 166 høy og veier per dags dato 62 kg. Jeg trener nå for å øke muskelmasse og gå ned i fettprosent. Men jeg kjenner jeg er redd for å legge på meg.

Hvordan kan jeg vite at jeg legger på meg muskler og ikke fett? Tror jeg kan få litt hetta om vekta går opp, og jeg ikke har helt kontrollen på hvorfor...

Hvor bør jeg ligge på kaloriinntak når jeg vil bygge muskler men samtidig ikke legge på meg fett?

Kanskje finnes det andre tråder om dette, bare fant det ikke... Da kan jeg gjerne få en link :)

Fortsetter under...

Hvis du er forberedt på at det kan ta litt tid, så ville jeg valgt å ligge på kcal-overskudd på treningsdager og underskudd på hviledager. Ville og kanskje vurdert å spise etter f.eks biorytmedietten (bare for å komme med et forslag).

Takk for svar... Nei, det er ikke noe lett. Hørtes ut som et godt tips med kalorioverskudd på treningsdager og underskudd på fridager. Kanskje det er noe å teste ut... Ellers kan jeg jo i første omgang jobbe med å øke muskelmassen en periode, for så å fokusere på fettprosenten?

Takk for svar... Nei, det er ikke noe lett. Hørtes ut som et godt tips med kalorioverskudd på treningsdager og underskudd på fridager. Kanskje det er noe å teste ut... Ellers kan jeg jo i første omgang jobbe med å øke muskelmassen en periode, for så å fokusere på fettprosenten?

Det er absolutt et godt alternativ. Legg deg på et lite overskudd og tren tungt og variert (noen dager få sett med mange repitisjoner, og andre dager mange sett med få reps f.eks).

Om du har muskler på kroppen så ser du automatisk mer slank ut i tillegg. En person med lav fettprosent men ingen muskler ser fortsatt veldig dvask ut om du skjønner hva jeg mener.

Annonse

• 2 år senere...
Hvis du er forberedt på at det kan ta litt tid, så ville jeg valgt å ligge på kcal-overskudd på treningsdager og underskudd på hviledager. Ville og kanskje vurdert å spise etter f.eks biorytmedietten (bare for å komme med et forslag).

Sikkert et dumt spørsmål, men vil dette også fungere når du kun har to hviledager i uken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...