Gå til innhold

Lurt å bytte treningsprogram?


anicane

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har trent med PHAT i nesten 5 månede nå, fikk høre av en at det er lurt å bytte treningsprogram hver 6 uke for a ha mest mulig framgang. Har ganske god framgang med PHAT, så det jeg lurte på er trenger jeg virkelig å bytte programmet eller kan bare fortsette å trene med den? Hvis ja, hvilken anbefaler dere å bytte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, anicane skrev:

Heisann!

Har trent med PHAT i nesten 5 månede nå, fikk høre av en at det er lurt å bytte treningsprogram hver 6 uke for a ha mest mulig framgang. Har ganske god framgang med PHAT, så det jeg lurte på er trenger jeg virkelig å bytte programmet eller kan bare fortsette å trene med den? Hvis ja, hvilken anbefaler dere å bytte til.

Håpløst tips. Ingen hensikt i å endre noe som åpenbart fungerer for deg. 

Jeg endrer aldri program,  men justerer litt på øvelser og volum fra tid til annen. 

Og Så hver sjette uke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 

Du trenger IKKE å bytte program hver 6. uke som noen bros påstår at man må. Men har du trent helt likt i 5 måneder så kan du jo vurdere å prøve et nytt program hvis du vil nå noen spesifikke mål. 

Jeg feks trener fullkropp 2-3 ganger per uke, der jeg trener 1-2 øvelser per muskelgruppe (Typisk: Bøy, benk, roing, skulderpress og tricep/bicep supersett). I blant bytter jeg ut øvelser og justerer antall kilo og repetisjoner for å klare å ha progress(feks at jeg bytter roing med chins, benk med skråbenk++). Ikke at jeg liker fullkroppsprogram, men det er veldig effektivt hvis man har lite tid til trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...