Gå til innhold

Hvis du mister motivasjon


sarkip

Anbefalte innlegg

Hvis du har vært giret og pumped på å bli sunn, sterk, fit, osv en stund men så får du plutselig den paffen der du mister total motivasjon - hva gjør du for å få den tilbake? Og hvordan holder du forsåvidt motivasjonen oppe når du minst orker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dager motivasjonen er lav, fyller jeg den opp fra en boks:D (jack3d-hemorage etc)

men sånn generellt pleier jeg igrunn og tenke hvis jeg lar vær og trene idag, hva som stopper meg fra og la være neste økt også?

for mange av de så blir det tungt etterhvert, og jeg har i bakhodet hvor tungt og lang vei det var tilbake til godformen etter forrige gang jeg stoppet å trene helt.

småting som hjelper meg til og ikke komme til det punktet:

-mye variasjon

-tren ekstra i perioder motivasjonen er på topp, utnytt det

-hvis man er uheldig og motivasjonen likevel er gått ned litt, så ro ned treningen litt og fokuser gjerne på litt andre ting man syntes er gøy men få likevel inn minimum 1-2 økter i uken enten 1 for hele kroppen eller fordelt over 2 og ha god kvalitet på disse altså løft tyngst mulig for og vedlikeholde mest mulig til motivasjonen er tilbake.

-ta en uke fri

-rett og slett drit i kosten noen dager, kos deg med masse digg og god mat.

-tenke langsiktig

Det med noen kose dager i kosten funker spesiellt godt for min del, merker jeg blir super motivert og skal brenne vekk usunheten sammtidig som man får ekstra trøkk i kroppen føler jeg.

det er ihvertfall noen ting som funker for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dager motivasjonen er lav, fyller jeg den opp fra en boks:D (jack3d-hemorage etc)

men sånn generellt pleier jeg igrunn og tenke hvis jeg lar vær og trene idag, hva som stopper meg fra og la være neste økt også?

for mange av de så blir det tungt etterhvert, og jeg har i bakhodet hvor tungt og lang vei det var tilbake til godformen etter forrige gang jeg stoppet å trene helt.

småting som hjelper meg til og ikke komme til det punktet:

-mye variasjon

-tren ekstra i perioder motivasjonen er på topp, utnytt det

-hvis man er uheldig og motivasjonen likevel er gått ned litt, så ro ned treningen litt og fokuser gjerne på litt andre ting man syntes er gøy men få likevel inn minimum 1-2 økter i uken enten 1 for hele kroppen eller fordelt over 2 og ha god kvalitet på disse altså løft tyngst mulig for og vedlikeholde mest mulig til motivasjonen er tilbake.

-ta en uke fri

-rett og slett drit i kosten noen dager, kos deg med masse digg og god mat.

-tenke langsiktig

Det med noen kose dager i kosten funker spesiellt godt for min del, merker jeg blir super motivert og skal brenne vekk usunheten sammtidig som man får ekstra trøkk i kroppen føler jeg.

det er ihvertfall noen ting som funker for min del:)

Veldi enig. Kosemat er lykke, motivasjon og overskudd i ett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dager motivasjonen er lav, fyller jeg den opp fra en boks:D (jack3d-hemorage etc)

men sånn generellt pleier jeg igrunn og tenke hvis jeg lar vær og trene idag, hva som stopper meg fra og la være neste økt også?

for mange av de så blir det tungt etterhvert, og jeg har i bakhodet hvor tungt og lang vei det var tilbake til godformen etter forrige gang jeg stoppet å trene helt.

småting som hjelper meg til og ikke komme til det punktet:

-mye variasjon

-tren ekstra i perioder motivasjonen er på topp, utnytt det

-hvis man er uheldig og motivasjonen likevel er gått ned litt, så ro ned treningen litt og fokuser gjerne på litt andre ting man syntes er gøy men få likevel inn minimum 1-2 økter i uken enten 1 for hele kroppen eller fordelt over 2 og ha god kvalitet på disse altså løft tyngst mulig for og vedlikeholde mest mulig til motivasjonen er tilbake.

-ta en uke fri

-rett og slett drit i kosten noen dager, kos deg med masse digg og god mat.

-tenke langsiktig

Det med noen kose dager i kosten funker spesiellt godt for min del, merker jeg blir super motivert og skal brenne vekk usunheten sammtidig som man får ekstra trøkk i kroppen føler jeg.

det er ihvertfall noen ting som funker for min del:)

Dette hjalp skikkelig! Ja, jeg har faktisk merket før at hvis jeg skeier ut og spiser digg og deilig men ikke helt sunn mat så blir jeg helt bestemt på å trene det bort med en ekstra effektiv treningsøkt etterpå! Godt poeng! Takker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...