Gå til innhold

Smaker på proteinpulver


Jasander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smak er veldig individuelt så det som er godt for noen kan smake grusomt for andre. Har selv et pulver med banansmak og synes det er ganske godt (ikke "Nå skal jeg kose meg på lørdagskvelden"-godt, men jeg ser frem til en shake når jeg er ferdig på trening), men dama synes ikke det er noe særlig. 

Prøv å spør butikken om de har noen prøver på forskjellige typer de kan sende deg. Så får du kjent på smaken uten å brenne inne med 2kg av noe du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
11 hours ago, Nautilus79 said:

Ja absolutt! Men jeg tenkte mer tilbake til smakene ;) Prøver å få tak i Mealtech med jordbærsmak, men de er utsolgt fra PF :(

Ja, vi får håpe at de fortsetter å bruke samme oppskrift selv om det er PF som produserer det nå... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20.6.2016 at 13.37, Jasander skrev:

Har prøvd Whey Strawberry i noen uker, forsåvidt grei smak men har lyst til å prøve Creamy Banana fra Nutriamo.  Lurer på om det er noen som har erfaring med dette pulveret.

Ville heller anbefalt protein barer. Spørs jo så klart hva du foretrekker, men smaken er MYE bedre enn de proteinpulverne jeg har prøvd. Lett å ta med seg overalt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Randia said:

Ville heller anbefalt protein barer. Spørs jo så klart hva du foretrekker, men smaken er MYE bedre enn de proteinpulverne jeg har prøvd. Lett å ta med seg overalt i tillegg.

Det er jo to ganske forskjellige ting. En shake som Prozyme inneholder 90% protein. Proteinbarer inneholder typisk 30-40% protein og resten karbohydrater. Hvis man vil ha et rent proteintilskudd, så er en bar et dårlig alternativ.

Det kan selvsagt hende at det finnes barer med kun protein som ikke jeg har fått med meg... isåfall vil jeg gjerne vite navnet på dem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanskelig å ha barer med kun proteiner, men det er viktig og også få i seg nok med karbohydrater og fett :) Det er gunstig med tanke på raskere restitusjon etter trening for eksempel.Men ja om du bare vil ha proteiner er det et dårlig alternativt, men smak er også verdt å få inn litt fett og karbohydrater. Da dette er viktige bygge stoffer også :)

Her er noen barer med litt høyere proteininnhold, hvor de på 100 gram smaker så som så men den jeg prøvde av 60 gram smakte ganske greit :) http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/12-x-52-protein-block-100-g

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/12-x-52-protein-block-60-g 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...