Gå til innhold

Smileyvero

Medlemmer
  • Innholdsteller

    294
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    62

Smileyvero vant dagen sist 8. oktober 2017

Smileyvero hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Smileyvero

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 13. mai 1986

Nylige profilbesøk

1 204 profilvisninger
  1. Jeg syns du er helt rå! Og kult med sånne mål. Dette greier du, du virker utrolig målbevisst, motivert og bestemt. Og da tror jeg du kan nå en bra bit altså. Moro å følge deg-masse lykke til!!
  2. Jeg er ikke helt låst på ett spesielt tidspunkt, men prøver alltid å faste minst 14 timer. Ofte trener jeg sent på kvelden, da blir klokka gjerne 21 før jeg spiser(jeg prioriterer alltid å få i meg karbs og proteiner etter trening, men spiser ikke store måltid så sent). Og lunsj på jobb starter kl.11.15. Og det blir jo da 14 timer...Om jeg ikke trener, så spiser jeg ikke etter kl.20.00. Lørdagene så spiser vi alltid felles frokost, så da faster jeg ikke. Familien kommer først, så da får fasting være fasting. Samme nå i påska. Men det er aldri noe problem å gå tilbake på fastinga etterpå
  3. Det er jo det jeg "går på" nå. Litt teit å skrive "går på" kanskje, for dette er jo fast. For meg. Men. Jeg begynte med det for...tja...1-2 måneder siden. Og jeg syns det fungerer SÅ bra! Jeg spiser først til lunsj, og det går greit. Er mer sulten til lunsj hvis jeg spiser frokost, enn hvis jeg ikke gjør det. Jeg har gått ned 3 kg (dette er hovedsaklig fett. Jeg er samtidig blitt sterkere. Vann i kroppen varierer jo selvfølgelig, men jeg har god kontroll på dette)på denne tiden, og det syns jeg er bra med tanke på hvor lang tid jeg har brukt på å gå ned i fettprosent før jeg begynte med p
  4. Takk, det er det jeg har vært så usikker på...om det er teknikken som er elendig, eller om jeg ganske enkelt bare ikke har en "perfekt" anatomi til å bøye...Men da får jeg bare gjøre det beste ut av de forutsetningene jeg har. Det er som du sier mye enklere når jeg står bredt, selv om jeg opplever det som noe tyngre faktisk...og løftesko vil jo også hjelpe. Samt tøying av hofteleddsbøyene, innside/framside lår og legger. Så da blir det kanskje så bra som det kan bli om ikke annet 😏
  5. Takk @Akse...det bilde der har jeg sett før ja, og det der er nok helt klart et problem hos meg. 🤔 Jeg har begynt å sitte mye på huk nå de siste dagene, med hele fotsålen i gulvet. Kjenner jo at bare dèt er "ille" nok(stiv), men jeg merket faktisk bedring allerede i går....etter noen dager med denne type stretching. Prøver også å ta en del knebøy med kroppsvekt, og ha hendene oppover og strak foran meg for å forkusere på å få brystkassa opp og fram (jeg er dårlig på å forklare, haha). Men løftesko skal kjøpes inn så snart som mulig!! 😊
  6. Takk for svar. Hadde ei treningsøkt i går, med b.l.a. knebøy. Tok meg good tid med oppvarming. Stretchet leggene, hofteleddsbøyene og innside/bakside lår grundig. Tok squat-to-stand. Satt en stund i den posisjonen, uten å reise meg. Prøvde å stretche godt i den sittestillingen. Ooog...jeg kjente meg allerede mye mykere har stretchet litt før og igjennom helga også) Da jeg skulle løfte knebøy etterpå, så gikk det SÅ mye enklere!! Så det virker kanskje som om det er mobiliteten som er det største problemet, skal fortsette å tøye. Ellers skal jeg prøve trikset ditt med knærne også, @pil
  7. Takk for svar. Mobiliteten må nok jobbes litt med ja, jeg er nok litt stiv. Så jeg har brukt å varme godt opp godt med b.l.a. squat-to-stand, som du nevner her. Det blir bedre...men ikke helt bra. Løftesko er b.l.a. også noe som skal kjøpes inn etterhvert. Trener bøy 4-5 dager i uka i forskjellige varianter for å prøve å mestre den øvelsen...men er vel bare å fortsette å terpe teknikk 😅 Har sett en del teknikkvideoer på Youtube, og videoer hvor man stretcher og tøyer b.l.a.hofter og innside lår. Men...gjør det egentlig noe at jeg havner frampå slik, så lenge ryggen er i spenn og ikke krum
  8. Ingen som har noen tips/råd/meninger/et-eller-annet? 🤔
  9. Jeg har alltid slitt litt med tekikken i knebøy. Tror det kan være fordi jeg har lange lårben, samt kanskje litt dårlig mobilitet? Evt også stramme hofteleddsbøyer. Pleier alltid å varme opp med litt mobilitetsøvelser før knebøy, og det hjelper...men havner fortsatt litt for langt fram med overkroppen. Bruker mye tid på teknikktrening, og syns kanskje det har blitt bedre enn hva det var... Jeg har også hatt PT time, og hun mente teknikken er grei, det viktigste er å ha rett rygg(noe jeg har). Det har jeg også hørt flere si. Mens andre igjen mener at noe er feil hvis man kommer for langt f
  10. Det er dessverre slik at du må spise i overskudd for å bygge muskler 😊 Med mindre man er nybegynner. Da kan man-i en periode- ligge på moderat kaloriunderskudd og samtidig bygge muskler. Spis godt, spis i overskudd og tren hardt- så kan du etter en stund deffe, altså gå ned i fettprosent.
  11. Okei, takk for tips. Har hørt om Sheiko, men av det lille jeg har hørt, så fikk jeg inntrykk av at det var litt avansert?! Men jeg skal iallefall sjekke ut det ☺ 👍
  12. Jeg vet jo av Dietmars programmer, de som ligger ute på styrkeloft.no. Har trent alle de tre for (alt for) mange år siden. Men disse programmene er jo "bare" 3 dager i uka. Jeg vet de funker, men jeg både ønsker og har mulighet til å trene 4 dager i uka...Så. Noen som vet av et styrkeløft program som går over 4 dager? Evt tips til hvordan man kan dele opp Dietmar's viderekomne program til 4 dager?
  13. Jeg har lest hvert eneste innlegg i alle trådene hans...og jeg er enig. Det må da bare være trolling!
  14. Nobro innehar faktisk en tålmodighet jeg bare kan drømme om...🙄
  15. Altså. Jeg er overhode ingen ekspert på området. Men jeg har da så langt lykkes i å legge på meg muskler og gå ned i fettprosent. Endringene i kostholdet har blitt gjort gradvis. Det jeg hovedsaklig spiser er havregryn, karbonadekjøttdeig, masse grønnsaker, avokado, ris,potet,fullkornspasta, fisk-all slags fisk-, egg. Masse egg. Kylling, kesam, cottage cheese, hvis jeg spiser brød, så er det grovt brød, og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. På middagstallerkenen er det mer grønnsaker nå en før, litt karbs(ris, potet, pasta o.l.) og litt mer kjøtt. Det er egentlig ikke så avans
×
×
  • Opprett ny...