Gå til innhold

Dårlig matlyst etter trening


tigerkatta

Anbefalte innlegg

Sliter  med  dårlig  matlyst  etter  trening. Spesielt etter en hard økt er jeg ofte kvalm og mat frister  lite. Trener ofte sent i  tillegg  så evt.  neste måltid ville blitt veldig sent.  Er det viktigst å få i  seg mat etter trening  , eller er det greit å ha hovedmåltidet før? Klarer å få i meg litt proteinshake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, tigerkatta skrev:

Sliter  med  dårlig  matlyst  etter  trening. Spesielt etter en hard økt er jeg ofte kvalm og mat frister  lite. Trener ofte sent i  tillegg  så evt.  neste måltid ville blitt veldig sent.  Er det viktigst å få i  seg mat etter trening  , eller er det greit å ha hovedmåltidet før? Klarer å få i meg litt proteinshake.

 

Hvis det fungerer bedre for deg å ta hovedmåltidet før trening, så er det absolutt ingenting i veien for å gjøre det.

Det er totalen ila. et døgn, en uke osv. som spiller en rolle, ikke hvilket tidspunkt du fikk i deg hva, om du spiser dette måltidet før eller etter trening spiller ingen rolle for den fremgangen du er ute etter, være seg muskelbygging eller fettforbrenning. Timing av måltider er viktig når man begynner å prate på ukesbasis, ikke på timen og minuttet som alt for mange er hjernevasket av fitnessbransjen til å tro (Slik at de kjøper kosttilskudd tilpasset denne typen timing)

Dette er en myte som fortsatt desverre lever i beste velgående, og som fortsatt spres rundt av alt for mange som en slags fasit. Kroppen er smartere enn som så, og fordeler næringen. Det finnes ingenting som heter "Det anabole vinduet etter trening" - Og når jeg sier dette refererer jeg til seriøs og kvalifisert forskning som har avlivet disse mytene mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med hovedmåltid før. Om du blir kvalm/dårlig kan det hende du tar i litt vel ardt - jeg kjenner jo ikke treningsplanen din, men husk å passe på kroppen og. Det er greit med litt mat etterpå (proteindrikk, banan, yoghurt, eller hva du nå orker) slik at man ikke blir helt gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri rumlesulten etter trening, men kjenner at kroppen har behov for mat, noe den får. :D 

Sikker på du ikke trener for hardt da? Om matlysten er bra ellers, så er det noe som slår meg som en mulighet. 

Ellers er det jo bare å få i deg litt flytende føde om du ikke greier mat overhodet. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...