Jump to content

wolfman

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Grønnsaker og ris er helt greit som salat, ha stekt kylling/fisk/kokt egg ved siden av. Bønner, linser, quinoa og kikerter som erstatning til ris om du vil ha litt mere protein. Greiest å ha i kjøleskap, men klarer også et par timer i skolesekken, om du ikke har tilgang på det.
  2. Er det uåpnet går det sannsynligvis greit i forhold til om du blir syk - hvis det inneholler fettstoffer kan de harskne, men det smaker du lett. Næringsverdi kan også bli dårligere, kommer an på hvor mye det har oxydert - altså om det kan komme luft inn i pose/boks. Personlig hadde jeg neppe hivd innpå tre år gammelt pulver, medmindre jeg stod på innlandsisen og det ikke var annen mat. Kjøp ny, du, eller et par tre tunbokser om du synes pulver er for dyrt. De holder lenge og ;-)
  3. Helt greit med hovedmåltid før. Om du blir kvalm/dårlig kan det hende du tar i litt vel ardt - jeg kjenner jo ikke treningsplanen din, men husk å passe på kroppen og. Det er greit med litt mat etterpå (proteindrikk, banan, yoghurt, eller hva du nå orker) slik at man ikke blir helt gåen.
  4. Skal du ta forbrukslån i den størrelsen, er det veldig viktig å huske å regne ut rentene. De kan spise opp en god del av evt.. overskudd. Noe av de billigere forbrukslån du kan få er eksempelvis disse lån (bare noe jeg fant på google akkurat nå), men elser du med liten skrift ser du at du må betale over 30.000 for å låne 65.000: Eksempel: Eff.rente 18,35%, 65.000,- o/5 år, etabl.gebyr 950,- Totalt 97.784,- Det blir ikke akkurat billigere om du må låne beløp på 200.000 eller mere, som fort kan være relevant om du kjøper firma. Hadde ikke anbefalt kjøp uten banklån med sikkerhet i bedrift, investor, egenkapital el.l. Nå ser jeg at det har løst seg for kjøper, men om andre går i liknende tanker.
×
×
  • Create New...