Gå til innhold

Inger-Lise

Anbefalte innlegg

I frykt for å virke som Viggo Venneløs drister jeg meg til å skrive dette innlegget. Så får eventuelle lesere tenke hva de vil :p

Jeg har meget lyst til å reise til Asia i sommer. Jeg har vært i mange asiatiske land tidligere og lengter tilbake igjen! Jeg har tre uker sommerferie i år og har lenge forsøkt å planlegge tur. Utfordringen min er at jeg ikke får med meg noen å reise med! Jeg er snart 29 år, så mange av venninnene mine har barn, samboer eller andre forpliktelser som gjør at de ikke har anledning. Det er fullt mulig å reise alene, jeg har reist til Thailand alene en gang tidligere, men det blir liksom ikke helt det samme!

For å si det sånn - hadde jeg lest et slikt type innlegg selv hadde jeg nok ikke respondert (tror jeg..). Det å skulle forsøke å finne en reisepartner via nett er liksom ikke helt innafor føler jeg. Men samtidig har jeg et godt inntrykk av nettstedet og føler det er mange åpne, livlige, sprudlende og sosiale mennesker her inne! Jeg er ikke avholds, men drikker svært sjelden. Det er altså ikke en fylletur til Asia i to uker jeg har i tankene. Jeg elsker asiatisk kultur, mennesker og mat, savner følelsen, stemningen, matopplevelsene osv. Det er det jeg er ute etter! Og selvfølgelig noen gode treningsøkter her og der :D 

Skal prøve å ikke skrive så mye mer nå, og heller se/høre hva flere her inne tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke dra på en gruppetur? Jeg tok denne selv i fjor, veldig fin måte å reise på (men dyrere enn om man reiser på egenhånd). Jeg planlegger en Asia-tur i år også (bare jeg blir kvitt leiligheten min først), fra juli-ish til desember-ish, men da reiser jeg helt alene og tenker å møte folk på hostel istedenfor (dessuten liker jeg å være alene). Hvor i Asia tenker du å dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VegaMaren hvorfor fem år? :)

@Sunvincible takk for link! Dessverre er det som du sier - en del dyrere å reise gjennom slike turer. Er kanskje verdt det med tanke på at en jo får sett og opplevd mye, men jeg har ikke alt for mye penger så da vil jeg prioritere andre ting op turen :) er ikke helt sikke rop hvor jeg vil, Japan og Vietnam står høyt. Har også alltid hatt lyst til å reise rundt i India. Burma virker også spennende i kombinasjon med flere land, samtidig som at kanskje noen dager i Singapore kunne vært aktuelt dersom en har lengre tid og vil se flere steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Inger-Lise said:

@Audunss ja det kunne jeg! Er det ala Airbnb nesten, bare at en låner en sofa isteden for et rom? Prøvd det før?

Det er som airbnb ja, bare at man ikke betaler, så det er mer for det sosiale sin skyld, og for å treffe nye folk.  Derfor er det også forum og liknende der, der folk søker etter likesinnede, alltids noen som søker etter folk å reise med i Asia. Du kan bruke det for å finne noen du kan sove hos, men du kan også bo på hotel og se etter folk i området som du kan møte(enten lokale eller andre turister).

 

Jeg har brukt det selv ved å la folk sove hos meg endel, ellers brukt det for å møte folk der jeg bor, eller når jeg har reist selv.

Si ifra om du lurer på noe,siden kan være litt vanskelig å orientere seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Inger-Lise skrev:

 

@Sunvincible takk for link! Dessverre er det som du sier - en del dyrere å reise gjennom slike turer. Er kanskje verdt det med tanke på at en jo får sett og opplevd mye, men jeg har ikke alt for mye penger så da vil jeg prioritere andre ting op turen :) er ikke helt sikke rop hvor jeg vil, Japan og Vietnam står høyt. Har også alltid hatt lyst til å reise rundt i India. Burma virker også spennende i kombinasjon med flere land, samtidig som at kanskje noen dager i Singapore kunne vært aktuelt dersom en har lengre tid og vil se flere steder :)

Jeg tror jeg betalte ca 9.000,- for den turen jeg linket til - da er overnatting og transport inkludert, og enkelte frokoster. Men reiser man selvstendig så klarer man seg på en god del mindre, ja! Om du har stramt budsjett ville jeg droppet Japan, der er det ganske dyrt. Vietnam kan anbefales, på tre uker har du mulighet til å komme deg innom de beste stedene i landet (men nordmenn får kun 15 dager Visa on Arrival, så du må evt få søkt om lenger eller noe, eller så kan du dra videre til et annet land). India har jeg ikke vært i, men der er det i alle fall også billig. Myanmar (Burma) står på årets reiseplan (om den blir noe av), det samme gjør Kambodsja, Filippinene, Kina og malaysisk Borneo. Sørøst-Asia er generelt veldig enkelt og billig å reise i, og følger man "the pancake trail" (mer eller mindre denne ruta), er det rimelig enkelt å komme seg rundt og ikke minst å møte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...