Gå til innhold

Er dette et bra program?


Thomaas

Anbefalte innlegg

 

Hei! Er dette et program jeg kan følge, eller er det for mye av noe eller for lite av noe? 
Takker for svar :)

 

 

Mandag Bryst og triceps

Gå tredemølle 15-20min 4,5km/t med 10% stigning.

Benkpress 4x5

Skråbenk 3x5

Kabel under 3x10

Dips 3x10

Tau for triceps 3x10

 

Tirsdag Rygg og biceps

Gå tredemølle 15-20min 4,5km/t med 10% stigning.

Markløft 3x3-5 rep (TUNGT)

Pullups 3x8 bredt grep

T-Bar roing 3x8

Latsroing 3x10

EzStang bredt 2x8

Hammercurl 2x10

 

Onsdag Ben 

Gå tredemølle 10 min 5,5km/t 5% stigning.

Knebøy 3x3-5 rep.

Russian hamstring 3x8-10

Utspark 3x10

Mage med rulle 3x8

Svei med skive 2x20

Jogg/løp 3km fortest mulig

Tøy ut

 

Torsdag Bryst og triceps

Gå tredemølle 15-20min 4,5km/t med 10% stigning.

Benkpress med stopp 4x6

Skråbenk 3x10

Kabel over 3x10

Dips 3x8 eventuelt med ekstra kg

Franskpress 3x10

 

Fredag Rygg og biceps

Gå tredemølle 15-20min 4,5km/t med 10% stigning.

Markløft 5x3 eksplosivt middels tungt. Dropsett siste sett med 12 rep.

Pullups 4x5 eksplosivt vanlig grep.

Roing med stang 3x10

Nedtrekk 3x8

Ezstang bredt 1x10 1x6 dropsett 1x12

Hammercurl 1x8 1x6 dropsett 1x12

 

Lørdag

Samme som onsdag, eventuelt rolig jogg 10km.

Skulderpress / militærpress 3x10.

Sidehev 3x10.

Fronthev 3x10.

Søndag

Fri eventuelt svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 time siden, FrkHoel skrev:

Likevel vi jeg anbefale f.eks Phat


Det FrkHoel sier ...eller evt x-size.

Det er nok viktig å tilpasse treningsmengden i forhold til både egen kropp (treningserfaring) og hva som er realistisk treningsmengde over tid. Selv opplever jeg at redusert treningsmengde og bytte til x-size (4 dager i uka @1,5 time) gir bedre utbytte enn det jeg drev med tidligere (RYP 5 dager i uka @1,5 time). 
Uten å være voldsomt erfaren, så tror jeg likevel jeg tør mene at du gaper over for mye med det programmet ditt og antall treningsdager.

Jeg opplever x-size som et veldig balansert program hvor øvelser utfyller hverandre godt, og det har god balanse mellom tunge flerleddsøvelser og isolasonsøvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for høyt volum og for mye trening. 

For en person som ikke går på roidz har det lite for seg å kjøre 40 reps på biceps etter å ha kjørt 80 reps på rygg i tillegg til markløft.

Totalt 95 reps på bryst på mandagsøkta har heller ingenting for seg.

Så lenge du kjører pressøvelser (som her 7 øvelser fordelt på 3 dager) er det ikke noe behov for fronthev i noe slags program. 

Det er helt greit å kjøre mark på rygg men husk at du får mye hamstring her, så hamstringtrening dagen etterpå,nja. 

Jeg ville heller ikke kjørt benk, skråbenk OG dips to ganger i uka, og da en egen økt på skulder i tillegg. Det blir for mye press. Med mindre du har ekstremt bra triceps da.

Droppset på 12 på mark har ikke så mye for seg med mindre det er for å preppe teknikk. edit. jeg ser mr. fjeldberg anbefaler dropset på mark i det programmet som ble nevnt her. jeg forstår ikke hva meininga med det er. Dropset på første øvelsen, og da i tillegg en baseøvelse er etter min logikk totalt meningsløst

Trokke det heller har så mye for seg å gå på mølla hver dag.

Som hun over sier vil programmet funke. Det vil til og med kanskje funke veldig bra. I en måned eller to, forutsatt at du har MYE søvn og MYE mat tilgjengelig. Men i lengden, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...