Gå til innhold

Krampe, hjelp!


jippikaye

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i lang tid hatt problemer med Krampe/strekk under føttene. Dette forekommer etter eller i løpet av hver beintrening jeg utfører. Må av og til avslutte treninga tidlig på grunn av dette, da det vanligvis tar rundt 20 minutter før det gir seg. Det føles ut som at en sene eller noe under foten "stivner", og tåa som hører til den senen strekkes ut og ned. Hvis jeg da feks presser tærne i gulvet ved å løfte hæla, gir senen etter. Når jeg tar bort foten blir det ille igjen. Noen som har tips? Er det noen vitaminer etc man kan ta for å unngå slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problemet. Hjelper å holde føttene gode og varme, ta magnesium -gir nesten umiddelbar effekt, og hvis jeg har gått i høye hæler på jobb så hender det at jeg må slenge innpå en Paracet i tillegg hvis jeg skal trene beinpress den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TineR skrev:

Jeg har samme problemet. Hjelper å holde føttene gode og varme, ta magnesium -gir nesten umiddelbar effekt, og hvis jeg har gått i høye hæler på jobb så hender det at jeg må slenge innpå en Paracet i tillegg hvis jeg skal trene beinpress den dagen. 

Tar du bare magnesium eller ZMA o.l? Nå for tiden må jeg trene uten sko da skoene trykker under foten + er litt små, som gjør at krampen kommer raskere. Er nok ganske kald på beina under treningen så det er nok en faktor som spiller stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun magnesium, og det virker temmelig umiddelbart. Men synes ofte at det fungerer best når krampen først begynner, og ikke fullt så bra som forebyggende tiltak (de gangene hvor jeg kjenner det murrer og tar magnesium før jeg går på trening). Varme strømper derimot er mer forebyggende -for meg i hvertfall. Finnes massevis av gode ullstrømper på markedet som er tynne og ser rimelig ok ut. Kramper har ødelagt noen treningsøkter, og det skal så lite til før de smeller inn og da kan jeg bare avslutte hele greia hvis jeg ikke har magnesium og evt Paracet i nærheten. På spinningen derimot, som ikke krever fokus på samme måte som styrketreningen, så sykler jeg det vekk i løpet av et kvarters tid. Så et alternativ er å jobbe seg gjennom krampen så gir det seg jo etterhvert. Ubehagelig, men det går over. Håper du finner tiltak som fungerer, skikkelig kjipt når undersåttene ikke samarbeider 😃👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TineR skrev:

Jeg tar kun magnesium, og det virker temmelig umiddelbart. Men synes ofte at det fungerer best når krampen først begynner, og ikke fullt så bra som forebyggende tiltak (de gangene hvor jeg kjenner det murrer og tar magnesium før jeg går på trening). Varme strømper derimot er mer forebyggende -for meg i hvertfall. Finnes massevis av gode ullstrømper på markedet som er tynne og ser rimelig ok ut. Kramper har ødelagt noen treningsøkter, og det skal så lite til før de smeller inn og da kan jeg bare avslutte hele greia hvis jeg ikke har magnesium og evt Paracet i nærheten. På spinningen derimot, som ikke krever fokus på samme måte som styrketreningen, så sykler jeg det vekk i løpet av et kvarters tid. Så et alternativ er å jobbe seg gjennom krampen så gir det seg jo etterhvert. Ubehagelig, men det går over. Håper du finner tiltak som fungerer, skikkelig kjipt når undersåttene ikke samarbeider 😃👍🏻

Tusen takk for gode tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...