Gå til innhold

Treningsprpgram fra fitnessbloggen


Camblirfit

Anbefalte innlegg

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Jquest skrev:

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

Jeg har aldri hørt om amerikansk markløft før. Dette gjorde meg med en gang skeptisk så jeg sjekket det opp. Drit i begrepet amerikansk markløft. Det er akkurat det samme som romansk markløft/romanian deadlift. Fokuset er på hamstrings og rumpe i begge tilfeller. 
Når det gjelder programmet så kan og bør du absolutt trene overkropp i tillegg. Hvis du skal kjøre det som et fullkroppsprogram kan det bli for mye med alle disse øvelsene på bein 3x pr. uke med overkroppsøvelsene i tillegg. 
Det som menes med å gå ned 1 rep i uken er at du starter med 8 repetisjoner første uken. Så går du ned til 7 reps uke 2, 6 reps uke 3, 5 reps uke 4, 4 reps uke 5 og 3 reps uke 6. Poenget er at du skal legge på litt mere vekt for hver uke, siden du går ned på reps. Dette tvinger deg til å bli sterkere, som jo er hovedmålet for å bygge muskler over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jquest skrev:

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

JA, du kan trene dette programmet for rumpa. Amerikanske markløft er her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/amerikansk-markloft/  Når det er sagt,hva slags treningserfaring har du? Har du trent styrke lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LeanMachine skrev:

JA, du kan trene dette programmet for rumpa. Amerikanske markløft er her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/amerikansk-markloft/  Når det er sagt,hva slags treningserfaring har du? Har du trent styrke lenge?

Ser at det er mye forskjellig ute å går når det gjelder forklaring på øvelsene. Man skal pushe hofta igjennom og skvise glutes i både amerikansk og romansk markløft. Ser at forskjellen kan være mindre løftebane på den amerikanske varianten. Ellers tar fitnessbloggen feil med tanke på strak markløft i denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/ovelser/strake-markloft/ . Det er romansk markløft de viser, ikke strake markløft. Strake markløft starter fra bakken av mens romansk markløft i hoftehøyde. Lett å rote :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...