Gå til innhold

Er øktene mine gode/harde nok ?


Misie

Anbefalte innlegg

 Hei. Gidder noen treningsproffer her inne se over denne økten min ?   :)

Lurer bare veldig på om jeg trener hardt nok. Føler liksom alltid at jeg kunne gjort mer. 

(fordi om jeg blir sliten nok der og da)

 

 Knebøy  20 kg 12 reps. 30 kg 10 reps. 40 kg 6 reps. 47,5 kg 5×5.      

 Markløft  60 kg 5×4,  (tungt som fy)  vondt!  50 kg 5 reps.  

 Curtsy  lunge  14+14 kg 12×3.                                    

Goblet  squat  28 kg 10×3.  24 kg 8×3        

 Trisett med 20 kg stang: 8×3 sumo squat +5×3 curtsy  lunge +10×3 hip thrust.

 Supersett med 15 kg stang: 15×3 curtsy  lunge. Og skulderpress 10*3.                                                                                 

 Beinpress  120 kg 12 reps,130 kg 12 reps,  140 kg 12 reps, 150 kg 12 reps,  160 kg 12 reps, 170 kg 12 reps,  180 kg 12 reps!   PERS!   😆                                                

 enarms  roing  benk  10 kg 10 reps hver arm + 12 kg 10 ×3 hver arm.  14 kg 8×3 hver arm + 16 kg 6 reps hver  arm + 18 kg 4 reps hver arm.    (Liten PERS på 18 kg der)  

  Overhead  triceps  extension  4 kg 6×3 hver arm og 6 kg 4 reps hver arm . (Dårlig, men var Sliten etter  markløft )                                                                                                     

 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å kjøre på til jeg ikke klarer mer. Så tungt jeg kan hver dag innenfor hver øvelse. Jeg aner ikke om det er lurt å kjøre seg ut hver økt (mest sannsynlig ikke hehe!) men jeg har hvertfall hatt en stødig progresjon.. tja, alltid? Om du trener hardt nok eller har tunge vekter kommer jo an på hvor sterk du er også. Den knebøyen er finfin den, hvis topp/arbeidssettet ditt er såpass tungt at du ikke klarer flere reps når settet er ferdig. Det er sånn jeg alltid har gjort det hvertfall :)

Har ikke vært innom og sett hvordan programmet ditt er lagt opp, men har du et program, i såfall hvilket, eller er det litt forskjellig fra gang til gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LeanMachine skrev:

Jeg pleier å kjøre på til jeg ikke klarer mer. Så tungt jeg kan hver dag innenfor hver øvelse. Jeg aner ikke om det er lurt å kjøre seg ut hver økt (mest sannsynlig ikke hehe!) men jeg har hvertfall hatt en stødig progresjon.. tja, alltid? Om du trener hardt nok eller har tunge vekter kommer jo an på hvor sterk du er også. Den knebøyen er finfin den, hvis topp/arbeidssettet ditt er såpass tungt at du ikke klarer flere reps når settet er ferdig. Det er sånn jeg alltid har gjort det hvertfall :)

Har ikke vært innom og sett hvordan programmet ditt er lagt opp, men har du et program, i såfall hvilket, eller er det litt forskjellig fra gang til gang?

Hei, takk for svar :)    Har vanligvis et program ja. Men tullet litt rundt nå siste tiden pga operasjon og sånn.

Men jeg har jo progresjon da...

Skal nok gjøre som deg tror jeg, altså virkelig ikke gi meg før jeg ikke har sjans på en rep til.

Gjør vel egentlig det .. tror jeg da.. ;)  Så skal jeg finne meg et skikkelig program igjen! 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrkHoel skrev:

Det jeg lurer på er hva du definerer som "hardt nok"?

Hva er målet ditt?

Målet er jo å stille i bikini fitness. Men sånn ellers så vil jeg ha definerte muskler, tight og fit liksom :)

Samt bli sterkere da!

Jeg lurer vel  bare på om det jeg gjør blir sett på som bra/god trening.  Er det en god styrkeøkt liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Misie skrev:

Målet er jo å stille i bikini fitness. Men sånn ellers så vil jeg ha definerte muskler, tight og fit liksom :)

Samt bli sterkere da!

Jeg lurer vel  bare på om det jeg gjør blir sett på som bra/god trening.  Er det en god styrkeøkt liksom ?

Følger du en spesifikk programmering, eller er det noe du har satt sammen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Misie skrev:

Hei, takk for svar :)    Har vanligvis et program ja. Men tullet litt rundt nå siste tiden pga operasjon og sånn.

Men jeg har jo progresjon da...

Skal nok gjøre som deg tror jeg, altså virkelig ikke gi meg før jeg ikke har sjans på en rep til.

Gjør vel egentlig det .. tror jeg da.. ;)  Så skal jeg finne meg et skikkelig program igjen! 

Takk :)

Høres supert ut! Er mange gode, ferdig oppsatte programmer der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FrkHoel skrev:

Følger du en spesifikk programmering, eller er det noe du har satt sammen selv?

Akkurat den økten her er bare noe jeg har satt sammen selv, har gjort litt det jeg liker best i det siste.

Men skal finne meg et nytt program nå altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, FrkHoel skrev:

Da anbefaler jeg på det sterkeste å begynne med f.eks PHAT eller X-size. :)

Har sett på de nå, og jeg velger nok PHAT.

Men feks pullups er jeg ikke god i, går det bra om jeg bytter den med nedtrekk?

Og rack chins, kan den byttes ut med noe?

Skal hvertfall gjøre mitt beste for å holde meg til programmet, men er ikke alltid så lett med 3 unger her hjemme :)

Må bare trene når jeg får tid liksom, får ikke hatt fastsatte treningsdager.  Men det går vel bra det og ? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Misie skrev:

Har sett på de nå, og jeg velger nok PHAT.

Men feks pullups er jeg ikke god i, går det bra om jeg bytter den med nedtrekk?

Og rack chins, kan den byttes ut med noe?

Skal hvertfall gjøre mitt beste for å holde meg til programmet, men er ikke alltid så lett med 3 unger her hjemme :)

Må bare trene når jeg får tid liksom, får ikke hatt fastsatte treningsdager.  Men det går vel bra det og ? :)  

Klarer du ikke pullups kan du gå for nedtrekk ja.

Rack chins kan du bytte ut med f.eks nedtrekk med supinert grep (håndflatene mot deg).

Så lenge du får både tunge treningsøkter, og lettere treningsøkter så får du dekket det du trenger. Om det går en dag ekstra før neste økt så er det ingen krise. Nå er du jo ikke helt på elitenivå, så da slipper man mye "billigere" unna da det skal mindre til for at resultatene kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrkHoel skrev:

Klarer du ikke pullups kan du gå for nedtrekk ja.

Rack chins kan du bytte ut med f.eks nedtrekk med supinert grep (håndflatene mot deg).

Så lenge du får både tunge treningsøkter, og lettere treningsøkter så får du dekket det du trenger. Om det går en dag ekstra før neste økt så er det ingen krise. Nå er du jo ikke helt på elitenivå, så da slipper man mye "billigere" unna da det skal mindre til for at resultatene kommer. :)

Ok supert.  Tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke fraråde deg å kjøre PHAT, men jeg vil komme med noen simple bemerkninger.

PHAT er generelt utviklet for de som faller inn under kategorien "intermediate" og oppover. Det er et program som krever særlig dedikasjon. Det er hardt. Det krever at du restituerer godt, at du spiser godt, og at du har GOD utførelse hva angår baseøvelser (mtp. 3-5-rep range på lav-dagene).

Min anbefaling er snarere at du finner et program som tilfredsstiller det stadiet du befinner deg i. Har du trent lite velger du et lettere program. Den grunnleggende tanke og det ideelle mål for en nybegynner (eller en intermediate for så vidt) er at du trener det laveste mulig volum som overhodet mulig som tilfredsstiller fremgang og vekst.

Kjører du x-antall volum (representert ved reps x serie x kg) per uke, og du ikke øker (anta at det er lavt), øker du til x-antall volum + litt mer. Når det stagnerer øker du til x-antall volum + enda litt mer.

Hvis en skal gi en generell retningslinje for repetisjoner per økt kan noe slikt fungere:

40-70 reps Per muskelgruppe Per økt. Ideelt sett representert ved både lave repper (baseøvelser) og høye repper (isolasjonsøvelser). Lengre pause på de lave repper, kortere pauser på de høye repper. 

Hvil godt, spis godt, øk vektene progressivt. Ta en deload hver 6-8. uke, kjør korte cutter på 1-2 uker når buksa blir stram og fortsett gains til du når ønsket mål.

Side-note:
Nedtrekk er ingen øvelse som ideelt sett erstatter hangups. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marcus Halberstram skrev:

Jeg vil ikke fraråde deg å kjøre PHAT, men jeg vil komme med noen simple bemerkninger.

PHAT er generelt utviklet for de som faller inn under kategorien "intermediate" og oppover. Det er et program som krever særlig dedikasjon. Det er hardt. Det krever at du restituerer godt, at du spiser godt, og at du har GOD utførelse hva angår baseøvelser (mtp. 3-5-rep range på lav-dagene).

Min anbefaling er snarere at du finner et program som tilfredsstiller det stadiet du befinner deg i. Har du trent lite velger du et lettere program. Den grunnleggende tanke og det ideelle mål for en nybegynner (eller en intermediate for så vidt) er at du trener det laveste mulig volum som overhodet mulig som tilfredsstiller fremgang og vekst.

Kjører du x-antall volum (representert ved reps x serie x kg) per uke, og du ikke øker (anta at det er lavt), øker du til x-antall volum + litt mer. Når det stagnerer øker du til x-antall volum + enda litt mer.

Hvis en skal gi en generell retningslinje for repetisjoner per økt kan noe slikt fungere:

40-70 reps Per muskelgruppe Per økt. Ideelt sett representert ved både lave repper (baseøvelser) og høye repper (isolasjonsøvelser). Lengre pause på de lave repper, kortere pauser på de høye repper. 

Hvil godt, spis godt, øk vektene progressivt. Ta en deload hver 6-8. uke, kjør korte cutter på 1-2 uker når buksa blir stram og fortsett gains til du når ønsket mål.

Side-note:
Nedtrekk er ingen øvelse som ideelt sett erstatter hangups. 

Hei. Takk for svar.  Ja blir  litt usikker nå...  jeg er veldig dedikert, og jeg spiser veldig bra.  Kanskje ikke så flink til å restituere da men.    Pusher meg selv på trening  og er gjerne på senteret i nesten 3 timer.   Ikke at det er bra nødvendigvis, men  poenget  mitt er at jeg liker høyt volum!   Da føler jeg at jeg jobber ordentlig  hvertfall.   Elsker styrke og skulle gjerne trent hver dag ☺  men er der annenhver  dag ca.  Har vært der hver dag de siste ukene, men gjør  da småting jeg ikke gidder logge.     Må tenke på det du sier da 😊  takk for godt svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...