Gå til innhold

Er øktene mine gode/harde nok ?


Misie

Anbefalte innlegg

Hvis målet med treningsøktene er å stimulere følelsene og "slitsomheten" sin i stedet for å se på ens faktiske progresjon som måles ved å gjøre samme bevegelser over tid med progresjon (enten ved å øke bevegelsesutslaget og/eller å legge på ekstern vekt) vil en "plutselig" oppleve at en ikke har hatt noe særlig progresjon i det hele tatt, og har lett for å bli en programhopper :)

Hva du føler før, under og etter en økt kan ikke sammenlignes med hva du faktisk oppnår av progresjon. Bevegelser og belastning adapteres av nervesystemet ditt, og det er nettopp her treningsprogrammering kommer inn i bildet.

Økten du skriver opp sier meg egentlig ingenting mer enn det som står der. På lik linje med at ett sunt måltid gjør ikke en usunn livsstil sunn, og motsatt

Du skriver forøvrig "pers", betyr det da at du logger all treningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Therese skrev:

Hvis målet med treningsøktene er å stimulere følelsene og "slitsomheten" sin i stedet for å se på ens faktiske progresjon som måles ved å gjøre samme bevegelser over tid med progresjon (enten ved å øke bevegelsesutslaget og/eller å legge på ekstern vekt) vil en "plutselig" oppleve at en ikke har hatt noe særlig progresjon i det hele tatt, og har lett for å bli en programhopper :)

Hva du føler før, under og etter en økt kan ikke sammenlignes med hva du faktisk oppnår av progresjon. Bevegelser og belastning adapteres av nervesystemet ditt, og det er nettopp her treningsprogrammering kommer inn i bildet.

Økten du skriver opp sier meg egentlig ingenting mer enn det som står der. På lik linje med at ett sunt måltid gjør ikke en usunn livsstil sunn, og motsatt

Du skriver forøvrig "pers", betyr det da at du logger all treningen din?

Hei.  Ja du har helt rett,  jeg skal drite i hva jeg føler og heller se på progresjonen min.

Den er jeg egentlig fornøyd med , så da er vel øktene mine bra nok da.... :) 

Logger ikke absolutt alt , men det viktigste.  Skal ha mer fokus på å "perse"  fremover også, fordi da ser jeg om jeg har blitt sterkere og det er morro/man blir stolt ;)   

Takk for svar som fikk meg til å tenke litt annerledes ;)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter å skynde seg langsomt.

Å være tre timer på gymmen om gangen er meningsløst dog.

 

Og SELVFØLGELIG skal du ikke drite i hva du føler på treninga. Men er volum oppnådd skal du ikke kjøre mer bare for å bli mer sliten. ER du utslitt skal du likevel ikke pushe deg hardere enn kroppen varsler. 

For øvrig sier den økta du lister opp MASSE om programmet ditt. Den sier at du trener alt for mye overkropp sml. med bein. Den sier at du også trener ALT for mye volum på bein enn hva som er ideelt. Takk for meg.

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marcus Halberstram skrev:

Det er noe som heter å skynde seg langsomt.

Å være tre timer på gymmen om gangen er meningsløst dog.

 

Og SELVFØLGELIG skal du ikke drite i hva du føler på treninga. Men er volum oppnådd skal du ikke kjøre mer bare for å bli mer sliten. ER du utslitt skal du likevel ikke pushe deg hardere enn kroppen varsler. 

For øvrig sier den økta du lister opp MASSE om programmet ditt. Den sier at du trener alt for mye overkropp sml. med bein. Den sier at du også trener ALT for mye volum på bein enn hva som er ideelt. Takk for meg.

Ja 3 timer kan høres litt lenge ut, derfor jeg sier jeg skal drite i om jeg ikke føler meg ferdig.  Skal heller tenke slik at når jeg er ferdig med alle øvelsene i programmet mitt så er det faktisk nok! 

Ja jeg vet at jeg trener mye mye mer underkropp en overkropp.   Det er jo fordi det er rumpa jeg vil bygge opp.

Det har hvertfall vært det viktigste til nå.  Men nå vil jeg starte med hele kroppen, fordi jeg har forstått at det er det beste :)   

Du svarer på det jeg lurte på, om det er for mye volum på bare bein,  så takk for svar :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...