Gå til innhold

PSMF diett


Annemkiar

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg startet på PSMF i dag, jeg tenkte å kjøre på i to uker (med reefeed en gang i uken) deretter en uke av. Tenker å kjøre dette en stund til jeg har nådd det målet jeg ønsker :) 
 

Men jeg kommer meg ikke under 20g karb om dagen, og heller ikke så høyt på protein som det jeg ønsker... Hva gjør jeg galt? 

Dette er det jeg har spist i dag (skal spise i dag) 

Frokost: 125g scampi, 140g råkostsalat, 2 kapsler omega3 

Mellommåltid: En scoop BCAA (denne innheolder ikke noe karbo, fett etc) 

Lunsj: 150g kyllingfillet, 2 SS CottagCheese, 100g brokkoli, 50g spinat 

Før trening: Et eple + PWO. Proteinpulver etter trening. 

Middag: 120g Scampi, råkostsalat 

Kvelds: 100g Kesam med lime 

Jeg lander da totalt på 861kcal (syns dette er litt lite? burde vel kanskje ligge på 900-1000?) 

34G Karb

20G Fett 

125G protein (Ut ifra vekt burde jeg ligge på ca 150-170G) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre lite frukt man kan spise på PSMF, 15-20g karbohydrater bare i et eple om det er litt stort. 100g kesam med lime er 10g karbohydrater til.

Bytt ut de to med en proteinkilde uten fett så burde du treffe bedre :) 

Kan feks. doble lunsj porsjonen og spise halvparten til kvelds. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RandomHero skrev:

Dessverre lite frukt man kan spise på PSMF, 15-20g karbohydrater bare i et eple om det er litt stort. 100g kesam med lime er 10g karbohydrater til.

Bytt ut de to med en proteinkilde uten fett så burde du treffe bedre :) 

Kan feks. doble lunsj porsjonen og spise halvparten til kvelds. :) 

Ja jeg vet man egentlig ikke skal spise noe særlig frukt/bær på denne type diett! Men jeg trenger 4-6 ganger i uken, og har hørt/lest at det kan være lurt å få i seg en frukt før trening for å ikke gå på veggen! Men jeg kan eventuelt droppe dette så lenge det lar seg gjøre, og heller spise et eple de dagene jeg er veldig sulten og slapp :) Men takk for svar! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Annemkiar said:

Ja jeg vet man egentlig ikke skal spise noe særlig frukt/bær på denne type diett! Men jeg trenger 4-6 ganger i uken, og har hørt/lest at det kan være lurt å få i seg en frukt før trening for å ikke gå på veggen! Men jeg kan eventuelt droppe dette så lenge det lar seg gjøre, og heller spise et eple de dagene jeg er veldig sulten og slapp :) Men takk for svar! :)

 

Jeg er 110kg, trener styrke 5 ganger i uken, levd på ca 1300kcal under en runde psmf nå uten å gå i bakken. For en liten periode så går det fint.. Å treninger blir nok ekstra tungt på et kraftig kcal underskudd, ingen har sagt noe annet ;) Men sånn ellers føler jeg ikke noe problem med å ligge så lavt for en kort periode (2 uker). Skulle sulten trenge på få får du legge til litt mer brokkoli ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, RandomHero skrev:

Jeg er 110kg, trener styrke 5 ganger i uken, levd på ca 1300kcal under en runde psmf nå uten å gå i bakken. For en liten periode så går det fint.. Å treninger blir nok ekstra tungt på et kraftig kcal underskudd, ingen har sagt noe annet ;) Men sånn ellers føler jeg ikke noe problem med å ligge så lavt for en kort periode (2 uker). Skulle sulten trenge på få får du legge til litt mer brokkoli ^^ 

Hehe, okei :) Så du mener det er "riktig" at jeg skal ligge på ca 800-900 kcal om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annemkiar skrev:

Hehe, okei :) Så du mener det er "riktig" at jeg skal ligge på ca 800-900 kcal om dagen? 

Horribelt som det høres ut så stemmer det at kcal blir så ekstremt lavt ja. Går fint så lenge det kun er snakk om kortere perioder. 

Avhengig av hvor mye du har å ta av så bør du også ta et karborikt måltid minst en gang i uka. Har du mye overflødig fett så kan man ta en fridag 1 gang i løpet av 1-2 uker. Er du i relativt god form (15-20% fett) så bør du ta et karbo-måltid kanskje så ofte som hver 4 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, FrkHoel skrev:

Horribelt som det høres ut så stemmer det at kcal blir så ekstremt lavt ja. Går fint så lenge det kun er snakk om kortere perioder. 

Avhengig av hvor mye du har å ta av så bør du også ta et karborikt måltid minst en gang i uka. Har du mye overflødig fett så kan man ta en fridag 1 gang i løpet av 1-2 uker. Er du i relativt god form (15-20% fett) så bør du ta et karbo-måltid kanskje så ofte som hver 4 dag.

Okei :) Nei jeg har ikke veldig mye å ta av! Men det er de siste 6-7 kiloene som jeg ønsker å kvitte meg med! Jeg tipper jeg har en fettprosten på mellom 20-25%. Jeg tenkte å kjøre på i to uker med 1 karb dag i uken, så en uke fri, også kjøre to uker igjen ! Så får vi se hvor lenge jeg eventuelt holder på med det! Tror nok ikke jeg skal gjøre dette mer en 2-3 ganger før det begynner å se bra ut! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, pilatus skrev:

Lykke til :) Det er en laaang PSMF-tråd her under tittelen "PSMF med meg". Du finner mange tips og erfaringer der.

Oppdater oss gjerne om hvordan det går! Det er alltid motiverende å lese om andres erfaringer.

Tusen takk :-) ja, jeg har lest en del på den tråden! Mye bra! 

 

Ja, jeg skal oppdatere etter noe dager :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...