Gå til innhold

Ryggsmerter


bs3412

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg trente knebøy følte jeg at jeg var sliten og hadde litt dårlig spenn. Ble støl i øvre delen av ryggen (aldri skjedd før) og følte meg ikke så bra etter trening.

Kjørte på som vanlig neste gang selvom jeg kjente at ubehaget/stølheten kom tilbake med en gang jeg begynte å ta knebøy. Etterhvert som jeg begynte å nærme meg arbeidssettet fikk jeg så vondt at jeg bare måtte avlyse hele økten. Prøvde å tøye godt men klarte så vidt å komme meg opp og ned fra gulvet, fikk helt krampe i ryggen liksom.

Jeg har trent tung styrke i 8 år, med knebøy 3-4 ganger i uken + alle baseøvelsene, så selvom teknikken min kanskje ikke er strøken er den i hvert fall ikke så håpløs og jeg er ikke nybegynner.

Jeg har hvilt i over en uke nå og smertene er borte, men jeg kjenner det fortsatt i ryggen og vet at det kommer tilbake med en gang jeg begynner å trene igjen. For å beskrive smertene så sitter det omtrent midt på ryggen ut mot venstre, og gjør bare vondt akkurat der. Kjenner det mest når jeg vrir ut mot sidene, og knebøy er umulig.

Jeg er nesten ferdig med bulk og hatt enormt mye framgang i det siste. Så dritkjedelig å stoppe opp nå. Hva kan jeg gjøre for å komme fortere tilbake? Er det noen øvelser e.l. jeg kan prøve?

Skal selvfølgelig til lege så fort som mulig, men kan ta en stund til jeg får time, og min lege virker dessuten ikke være helt spesialisert på treningsskader...bør kanskje henvises til en kiropraktor e.l.?

 

Håper på tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her omtrent:

 

rygg.PNG

 

Jeg prøvde å trene forsiktig i går. Roing og knebøy gikk fint, siden jeg trente med lettere vekter og var veldig fokusert på teknikk. Men på de 2 siste rep'ene når jeg begynte å bli sliten merket jeg at det var på tide å gi seg for da kjente jeg smertene gradvis komme tilbake. Det kjennes uhbehagelig og stølt ut i dag.

Endret av bs3412
Lenke til kommentar
Del på andre sider