Gå til innhold

Buttwink??


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Innspill på min? Se fra 0.27 da jeg ikke greide å klippe...

To ting jeg stusset på:

- du bøyer nakken veldig for å se opp. Dette ødelegger integriteten i resten av ryggen.

- Armene dine skifter veldig posisjon ila løftet, samt at håndleddene er veldig bøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ting jeg stusset på:

- du bøyer nakken veldig for å se opp. Dette ødelegger integriteten i resten av ryggen.

- Armene dine skifter veldig posisjon ila løftet, samt at håndleddene er veldig bøyd

Takk for innspill! Det med nakken er jeg veldig klar over og prøver å gjøre noe med ;) Den med armene har jeg ikke tenkt på før... ei heller håndleddene...har det noe å si for teknikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill på min? Se fra 0.27 da jeg ikke greide å klippe...

Ser greit ut, men du slipper opp ryggen på toppen og klemmer bekkenet posteriort. Ikke gjør det.

Litt overekstensjon i midtrygg (thoracolumbal columna), trengs bedre stiving av overkroppen og aktivering av kjerne. Deriblant buktrykk.

Alt i alt et greit løft med unntak av uvanen på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greit ut, men du slipper opp ryggen på toppen og klemmer bekkenet posteriort. Ikke gjør det.

Litt overekstensjon i midtrygg (thoracolumbal columna), trengs bedre stiving av overkroppen og aktivering av kjerne. Deriblant buktrykk.

Alt i alt et greit løft med unntak av uvanen på toppen

Takk for tips! Men hvordan unngår jeg å gjøre det på toppen? Jeg puster jo ut da, så det skjer av seg selv,eller er det noe annet jeg gjør ubevisst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Det med nakken er jeg veldig klar over og prøver å gjøre noe med ;) Den med armene har jeg ikke tenkt på før... ei heller håndleddene...har det noe å si for teknikken?

Se i bakken ca. 2m foran deg så beholder du en fin vinkel på nakken gjennom hele løftet.

Så vidt jeg vet har ikke det okveine sa om håndleddene dine direkte noe å si for knebøyteknikken. Det har, derimot, noe å si for håndleddene dine. Når stanga ligger som den gjør i hendene dine legger du en veldig ufordelaktig belastning på håndleddene. Tenk heller at gravitasjonen skal dra stanga ned mot strake håndledd som en forlengelse av underarmen. Jeg har også hørt at man skal legge tommelen oppå stanga for å unngå for mye belastning på håndleddet, men allikevel få støttet stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se i bakken ca. 2m foran deg så beholder du en fin vinkel på nakken gjennom hele løftet.

Så vidt jeg vet har ikke det okveine sa om håndleddene dine direkte noe å si for knebøyteknikken. Det har, derimot, noe å si for håndleddene dine. Når stanga ligger som den gjør i hendene dine legger du en veldig ufordelaktig belastning på håndleddene. Tenk heller at gravitasjonen skal dra stanga ned mot strake håndledd som en forlengelse av underarmen. Jeg har også hørt at man skal legge tommelen oppå stanga for å unngå for mye belastning på håndleddet, men allikevel få støttet stanga.

Takk for oppklaring! Ang nakken tror jeg det hjelper hvis jeg trener foran speil....gjør det helst for å sjekke at jeg kommer dypt nok liksom...men føler det er lettere å se i bakken foran meg uten speilet, så må bare øve meg på å stole på kroppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...