Gå til innhold

Treningsprogram for jente 25


julieh

Anbefalte innlegg

Hei. Smiley Lurer på om noen kan se over dette programmet å eventult gi noen tips? Deler kroppen opp i under og overkropp og trener 4 dager i uken, hver muskelgruppe to ganger i uken. Hovedmålet er muskelvekst. Jente 25, 63 kg. Og hva bør jeg ligge på i kalorier hver dag?

Overkropp:
Nedtrekk 10*4 
Sittende roing 10*4
Benkpress 8*4
Militærpress 10*3
Stående cabel triceps extension 20*4
Overhead triceps extension 10*3
Bicepscurl med hantler 8*3
Diverse mageøvelser

Underkropp: 
Knebøy 8*3
Rygghev 15*3
Markløft 10*3
Hipthrust/utfall 15*3
Sittende tåhev/stående tåhev 20*4
Stående cable kick back 12*3
leg extension 15*4
Leg curl 15*4

Bør markløft være på bein eller overkropp dag? :)

Endret av julieh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Overhead triceps extension - unødvendig og litt jalla-øvelse. Ville holdt meg til den ene øvelsen du allerede har og ev. heller valgt inn franskpress som et tillegg
  • Div. mageøvelse: Ville droppet dette og istedet kjørt 2-3 planker pr. treningsøkt. Man har ikke behov for mer i tillegg til det du henter ut av baseøvelsene. Situps og diverse gir deg bare skader i ryggen.
  • Rygghev er i mine øyne helt unødvendig. Du får mer enn nok trening her gjennom markløft, knebøy, sittende roing og hip thrust.
  • Leg-curls er kne-dreper ^_^

Finn ditt energiinntak for vedlikehold av kroppsvekt. Legg på 500kcal om du ønsker å øke kroppsvekten eller senk med 500kcal om du skal ned. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit og fordele slik at du har en baseøvelse hver dag, altså markløft når du trener overkropp og knebøy når du trener bein! :) Og mage/ryggtrening ville jeg ikke droppet, slik det sies over her, det er viktig! Det blir ofte nedprioritert, og kan føre til skader og ryggvondter. Husk korsryggen i gulvet isåfall! Hilsen fysiostudent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Overhead triceps extension - unødvendig og litt jalla-øvelse. Ville holdt meg til den ene øvelsen du allerede har og ev. heller valgt inn franskpress som et tillegg
  • Div. mageøvelse: Ville droppet dette og istedet kjørt 2-3 planker pr. treningsøkt. Man har ikke behov for mer i tillegg til det du henter ut av baseøvelsene. Situps og diverse gir deg bare skader i ryggen.
  • Rygghev er i mine øyne helt unødvendig. Du får mer enn nok trening her gjennom markløft, knebøy, sittende roing og hip thrust.
  • Leg-curls er kne-dreper ^_^

 

Hvorfor mener du art Overhead Triceps Extension er en unødvendig og jalla-øvelse? 

Du vil droppe mageøvelser, men heller kjøre mageøvelse? :p Neida, jeg skjønner hva du mener ;) Og jeg er nesten enig! Du får ikke ÆBS av å kjøre mye situps :)

Hvorfor er rygghev helt unødvendig? God trening av booty og hamstrings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor mener du art Overhead Triceps Extension er en unødvendig og jalla-øvelse? 

Du vil droppe mageøvelser, men heller kjøre mageøvelse? :p Neida, jeg skjønner hva du mener ;) Og jeg er nesten enig! Du får ikke ÆBS av å kjøre mye situps :)

Hvorfor er rygghev helt unødvendig? God trening av booty og hamstrings!

^_^

Mageruter er genetisk. Se på gutta på nettet - fjern perfekt lysvinkel, 2kg bruningssuppe og legg merke til at fett% er lik 5 - slik får man ruter. Derfor mener jeg mageøvelser er bortkastet - vel og merke om man er flink til å kjøre baser - her får man det man trenger av mage/kjernetrening. MANGE mageøvelser er i tillegg skadelige for korsryggen, så jeg tipser alltid om at de kan droppes.

Jeg ser ikke på planker som en ren mageøvelse - snarere kjører den hele kroppen som total -  hvis ikke strammer man ikke nok. Om noen går på deg når du kjører planke er det de som skal snuble, mens du rører deg ikke av flekken. Om du klarer å puste er det nesten for slappt.

Dette, over tid, gir styrke og virker skadeforebyggende innen baseøvelser og får samtidig frem det man har av genetiske magemuskler.

Overhead Triceps Extension er strengt tatt en helt unødvendig øvelse slik jeg ser den - man har franskpress som øvelse nummer en, i tillegg aktiviserer man triceps i BP, brystpress m/hantler osv og kan ta i bruke øvelse nummer 2 i mine øyne, nedtrekk med tau. Man trenger ikke mer - i tillegg er disse 2 øvelsene øvelser hvor man enkelt kan sikre skuldre "ned og bak" og motvirke skader - det kan man ikke si om Overhead ^_^

Tricepsøvelser bør være såpass robuste at de aktiviserer alle 3 tricepshodene i en og samme øvelse.

 

Rygghev mente jeg var overdrevent i denne sammenhengen - litt overkill - ellers en meget fin øvelse ja ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...