Gå til innhold

Tips til sunn og god mat? :)


E

Anbefalte innlegg

Hei! Etter at jeg begynte å trene har matbehovet økt betraktelig, og jeg har vært flink til å spise sunt også. Men de siste par ukene har jeg slitt litt med kostholdet (og treningen) da jeg har vært midt inni en eksamensperiode. Jeg spiser sjeldnere enn det jeg burde, og helt klart ikke sunt nok. Klarer å holde meg unna godsakene hele uken bortsett fra fredag, men selve maten jeg spiser er ikke sunn nok. Jeg merker at kroppen min ikke liker dette, men jeg klarer ikke komme på noe å spise. Er så gira på å komme i gang igjen!! Å begynte ordentlig med trening er virkelig det beste valget jeg har tatt!

 

Så jeg lurer på om noen har noen mattips? :) Både til mellommåltid, middag, frokost, lunsj osv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Sunt" er et veldig relativt begrep, og betyr forskjellige ting for forskjellige personer. Hvis ditt mål er å spise deg litt opp i vekt så fordrer jo dette en viss energitetthet i maten du spiser, du skal trykke nedpå med ganske mange kilo med brokkoli før du oppnår samme proteinmengde som i en 200grams biff, f.eks

I eksamensperioden er man jo ofte litt ekstra stresset og da er det lettere å fylle på med "junkfood", pizza,burger osv. Mitt tips er å å la eksamensperioden være eksamensperiode, fokusere mest mulig på å lese best mulig, og evt ta noen litt større justeringer i kostholdet i perioden etterpå.

Men for å gi mer konkrete tips; hva er din høyde/vekt/alder? Og hvor mye vil du opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at det kanskje ble litt for bredt..... Med sunt mener jeg at jeg vil ned i fettprosent og opp i muskelmasse :) 
Er jente. Er usikker på vekten min da jeg ikke har så lyst til å vite hva den ligger på... Er 19 år og er 166 høy. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...