Gå til innhold

E

Medlemmer
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av E

  1. Hei! Begynte på min vektnedgang rundt Oktober 2016, men var først i Januar i år at jeg begynte å ta det hele mer seriøs. Har trent styrke 3 dager i uken og spist 1500-1600kcal. Har gått ned 10 kg siden Januar. På Mai stoppet vektnedgangen, hverken vekt eller centimeter har rikket på seg. Jeg kuttet ned til 1200kcal og spiste det i 2-3 uker, men jeg ble så svimmel og dårlig at hverken treningsøktene mine eller meg generelt i hverdagen fungerte ikke. Kjørte også på med HIIT (2-3 dager i uken) i disse ukene. På samme tidspunkt begynte jeg på ADD medisin, og gikk ned 2 kg, men ingen centimeter, og
  2. Du vil bygge muskler selv om du går i kaloriunderksudd, men det kommer jo an på hvor stort underskuddet er på. Er det for stort vil du heller tape muskelmasse. Men, er veldig vanlig at om man vil ned i fettprosent at man først er i kaloriunderskudd til ønsket mål, så begynner man å "bulke", altså at man spiser i overskudd Det er da man virkelig bygger muskler! Mange "deler det opp" i to sesonger.. Ofte så bulker de i høst/vinterhalvåret (spiser i overskudd, bygger muskler), så cutter de (spiser i underskudd, for å få frem de musklene de har bygd) i vår/sommer halvåret. Husk forbrenningen din
  3. For å svare på spørsmålet ditt ang hvorfor de går opp i vekt og ser slankere ut: De trener styrke. Muskler veier mer enn fett. Enkelt og greit For å slanke seg handler det jo om kcal inn vs. kcal ut. Det vil si at du må spise mindre enn du forbrenner for å minske fettprosenten. Styrketrening strammer opp, og med mer muskler vil forbrenningen din øke. På lang sikt er styrketrening det som er best, mener jeg! Det jeg har gjort for å minske fettprosent og stramme opp er 2 ting - ligge i underskudd og trene styrke. Trente styrke 3 dager i uken til å begynne med, samt lå 500kcal i underskudd h
  4. Hei! Ja, vektnedgang er målet ja Den er grei, da gjør jeg det
  5. Tusen takk for svar! Da satser jeg bare på å få i meg nok protein og kalorier, så blir vel resten av seg selv!
  6. Så bra, Tusen takk for svar!
  7. Hei! På nett finner jeg så utrolig mange forskjellige svar på dette spørsmålet, så jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva som er rett. Dette spørsmålet har vel flere svar, men jeg vil gjerne vite hva dere tenker. Hvordan skal man fordele fett og karbohydrater? Jeg har satt proteinene mine til 2g pr kg kroppsvekt, men lurer på hvordan jeg skal fordele karbohydratene og fettet. Målet er tap av fettprosent, og helst ikke tape noe særlig muskelmasse. Har lest at man bør ligge på 20-25% fett av ditt totale kaloriinntak pr dag, 2g protein per kg kroppsvekt og resten karbohydrat. Jeg har
  8. Hei! Noe av det jeg bruker å lage for å få styr på cravings er: Sukkerfri gele - Fun light (evt annen light saft) 10 gelatinplater og vann Kan f.eks. ha mager vaniljekesam på. Karamellisert Eple og propud - Stek eplebiter og en spiseskje sukrin gold i panna, ha over vanilje propud (eller annen proteinpudding). Bær og vaniljekesam - Du kutter altså opp bær og har på vaniljekesam - enkelt Småsulten popcorn - inneholder kun ca. 170-180kcal i en pose! Proteinmuffins - 1 eggehvite 20g fullkornsmel 5g fettredusert kokosmel 80g moden banan 15 proteinpulver m/ sjokoladesm
  9. Hei! Har de siste månedene trent et fullkroppsprogram tre dager i uken. Har mye ekstra fritid og ønsker å trene fem dager i uken, trening gjør meg glad, og føler jeg har funnet min "passion". Jeg har satt opp et program selv, og ønsker gjerne tilbakemeldinger! Dersom dere ønsker at jeg skal endre på noe, fortell meg gjerne hvorfor. Kom gjerne med tips ang. rekkefølge også! Det jeg ønsker å oppnå er hovedsakling å få beina og rumpa til å vokse (samt minske fettprosenten, men dette gjør jeg gjennom kostholdet). Ønsker også å få frem musklene på overkroppen, mest biceps, triceps og traps kans
  10. Tusen takk for utfyllende svar Skjønner, Speilblankt! Da har jeg gjort det rett iallefall. Takk! Skal se nærmere på linken du sendte, NoBro.
  11. Hei! Har virkelig fått en kjærlighet for styrke, og elsker hele opplegget! Prøver å lese meg opp så mye som mulig, og er sulten på å lære mer. Er veldig opptatt av å vite hvorfor vi skal gjøre sånn og sånn. Så, jeg har lært meg hvor mange reps man bør ta for å få visse resultater, men en ting jeg ikke har funnet ut er - hvor mange sett skal man ha? Hvor mange sett skal man ha for å bygge muskler? Volum? Hva med forskjellen på over/underkropp osv.. Hvorfor? Kan noen forklare meg hvor mange sett man skal ha for å oppnå best mulig resultat for f.eks. volum og styrke? Håper dere skjønner hva
  12. Hei! Jeg tror jeg har pådratt meg en muskelstrekk, og er ikke riktig sikker på hva jeg skal gjøre.. Smertene sitter øverst i leggen (høyre fot), på baksiden, mot kneet. Smertene "iler" oppover låret, og nedover leggen.. Er veldig vondt å gå, og får ikke til å gå som vanlig. Jeg kjente ikke noe under treningsøkten, som var i 11-tiden på formiddagen, før på kvelden - rundt 21-tiden. Smertene har blitt verre i natt.. Noen som vet hva jeg bør gjøre med dette? Har egentlig en plan om å være tilbake på trening igjen på mandag, eller hva tenker dere?
  13. Hei! Takk for svar, da endrer jeg på det!
  14. Åja, da skjønner jeg! Det skal jeg endre på!
  15. Hei! Hva mener du med å flytte utfall? Jeg har utfall på dag 1 og 3? Ellers skal jeg bytte treningssenter snart, så i mellomtiden ser jeg helst at jeg kan trene noe annet enn vanlig knebøy Takk for svar, forresten!
  16. Kan også legge til at jeg brukte Strongbody sitt treningsprogram før, og har fått en del inspirasjon derfra
  17. Hei! Jeg har spiserørsbrokk, og dette har gått mye utover treningen min, øvelser som markløft og hipthrust blir vonde, og jeg klarer derfor ikke gjøre dem. Jeg liker fullkroppsprogram best, og har fått satt opp et som jeg føler er tilpasset meg. Jeg lurer på hva dere tenker? Mine mål er å bygge rumpe (som dere sikkert ser utifra programmet), og ellers bare ha en tonet kropp. Har allerede diettplan, og det fungerer kjempegodt! Grunnen til at vanlig knebøy ikke står her, er fordi jeg trener på et lite treningssenter, uten PT. Jeg føler jeg ikke mestrer øvelsen godt nok, og får store smerter
  18. Hei! Må bare lufte litt frustrasjon akkurat nå, lurer på hva dere tenker om temaet. Er det flere som sliter med at venner og familie ikke tar noen form for hensyn, eller viser respekt ovenfor deres valg av sunn livsstil? Jeg er så lei av å få kommentarer som "jamen, du kaaan jo spise det og det" eller "ingen tar skade av en kake :p:p" eller "nå har jo jeg baket, så da kan du vel spise litt?...". De prøver altså å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke vil spise kaker og annet godteri på hverdag. Hva er deres tanker om dette?
  19. Hei! Jeg har diagnosen ADD, og skal i løpet av måneden begynne på Vyvanse. Har lest litt på nett, og sett at de aller fleste mister matlyst, går ned i vekt osv. Har dere noen erfaringer? Driver med styrketrening, og er livredd for at det skal gå utover muskelmassen min.. Vil ikke tape det lille jeg har klart å bygd opp av muskler.. Har litt ekstra på kroppen, så vekttap er ikke det verste, men hva skal jeg gjøre for å bevare muskelmassen? Og har dere noen erfaring med vyvanse og vekttap/fettforbrenning generelt? Legen min er permitert for øyeblikket, så søker derfor hit:)
  20. Hei! Trener et program der knebøy og rumenske mark er på planen. Det som er, er at jeg får enorme smerter i nakken når jeg trener knebøy, og der jeg trener er det heller ingen PT'er som får vist meg teknikken. Har sett på youtube, men får likevel så store smerter at det er uutholdelig. Leste meg derfor opp på alternative øvelser, og leste at beinpress var et godt alternativ. Dette har jeg nå gjort, og elsker øvelsen! Øker stadig, og føler teknikken sitter. Men så, så jeg nettopp en video på youtube der han sa at dette visstnok er en flau tabbe, og en bør alltid trene knebøy? Hva gjør jeg da? S
  21. Hei! Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med strongbody, og vil dele?
  22. Oi, tusentakk for alle svar! Mye å tenke på/ vurdere. Gleder oss veldig mye! Har sett litt på prisene på Universal Studios, Warner Bros, LA Zoo, Disneyland og Hollywood Wax museum! Regnet ut at for to personer vil det holde med 10 000 for selve severdighetene. Så kommer jo hotell, fly og lommepenger til shopping, mat osv. Så tenker jeg at 20 000kr per pers kanskje da vil være nok? Vi har tenkt på å sette av noen dager til å se Las Vegas/ San Fransisco iallefall! Er redd vi ikke får nok tid til å få med oss alt da..:(
  23. Hei! Jeg og samboeren vurderer å reise til LA i år/neste år. Det jeg lurer på er hvordan er prisnivået der mtp shopping, mat, taxi osv? Og er det noen severdigheter dere vil anbefale? Så lurer jeg på hvor mye lommepenger det er anbefalt å ha med seg, vi tenker å være der i 10 dager. Jeg er kanskje litt vel shopping glad..
×
×
  • Opprett ny...