Gå til innhold

Godkjent knebøy?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt ugunstig vinkel, og safety-racket står i vegen. Ut i fra det eg ser: For mykje svai i ryggen, og blikket er nesten festa i taket, noko som setter eit enormt press på nakken. Djubden må jobbast ein del med.

Ta gjerne av skoa. Dempa sko, gjer deg meir ustabil. Få blikket meir nøytralt. Beskriv gjerne korleis det føles når du tar knebøy, og film gjerne fra andre vinkla. (Få nokon til å filma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner jeg ikke hva slags fotbredde du har, men det ser ut som du står veldig smalt, du gjør dermed ikke plass i hofta til å sette deg dypt nok. Du legger samtidig som Natalie sier et ganske stort trykk på nakken når du ser i taket. I første omgang så vil jeg anbefale deg å trene på å sette deg på huk, stå bredt nok til at du kommer ned uten problemer. Film deg selv når du gjør dette. Da vil du se at du kommer langt under godkjent dybde. Legg stanga på ryggen, start å jobb ned på samme måte.

For å motvirke svaien du har i ryggen nå, aktiver magen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, beklager dårlig vinkel. Takk for svar, folkens!

Litt ugunstig vinkel, og safety-racket står i vegen. Ut i fra det eg ser: For mykje svai i ryggen, og blikket er nesten festa i taket, noko som setter eit enormt press på nakken. Djubden må jobbast ein del med.

Ta gjerne av skoa. Dempa sko, gjer deg meir ustabil. Få blikket meir nøytralt. Beskriv gjerne korleis det føles når du tar knebøy, og film gjerne fra andre vinkla. (Få nokon til å filma)

Jeg vet jeg svaier mye, men synes det er veldig vanskelig å la være. Står med bredt mellomrom med tærne vendt ut og prøver å presse knærne ut. Jeg har veldig svai i ryggen naturlig. Synes også det er mest behagelig å se opp, men hvis det er dårlig for nakken skal jeg slutte med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner jeg ikke hva slags fotbredde du har, men det ser ut som du står veldig smalt, du gjør dermed ikke plass i hofta til å sette deg dypt nok. Du legger samtidig som Natalie sier et ganske stort trykk på nakken når du ser i taket. I første omgang så vil jeg anbefale deg å trene på å sette deg på huk, stå bredt nok til at du kommer ned uten problemer. Film deg selv når du gjør dette. Da vil du se at du kommer langt under godkjent dybde. Legg stanga på ryggen, start å jobb ned på samme måte.

For å motvirke svaien du har i ryggen nå, aktiver magen din.

Forsøkt å øve med å sette meg på huk, men det skjer noe med en gang jeg bruker stang...men skal definitivt slutte å se i taket. Står bredt med beina allerede. Jaja, da har jeg fått bekreftet at jeg gjør noe galt. Da får jeg øve mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dropp vektene og ta frem en stol hjemme i stua.
  • Sett deg på kanten av stolen og plasser beina slik at legg og lårbeinet holder 90 grade. Når du nå reiser deg skal stolen ende opp 30-40cm bak deg
  • Nå skal du sette deg ned igjen med føttene i knebøyposisjon - skulderbredde eller bredere med tærne pekende lett utover
  • Korrekt løft vil måtte føre baken bakover til og begynne med og logisk overkroppen frem slik at du ikke faller
  • Det samme skal du gjøre på trening, med stang - Stanga skal ligge sentrert over foten hele veien slik at vekten ikke tipper deg hverken fremover eller bakover.
  • Hodet/nakken skal være nøytral - ikke slik man har den om man sitter på første rad på kino

 

  • Supertips^_^: La tærne peke oppover/i været under hele utførelsen. Krever litt ekstra fokus på balanse til å begynne med men det sikrer deg rett tyngdepunkt gjennom hele løftet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...