Gå til innhold

volumøvelser ved bulktrening?


oleks

Anbefalte innlegg

jeg trener bulk, og har meget lyst til å trene hver dag i stedet for bare mandag, onsdag, fredag. 

noen som har tips til øvelser jeg kan gjøre på tirsdag og torsdag som ikke går for hardt utover restitusjonen ? :)

dette er programmet mitt:

Monday 
Incline Bench Press: 2 x 5, 1 x 5+ 
Curl Variant: 2 x 10-12 
Squat: 2 x 5, 1 x 5+ 
Neck Harness: 4 x 25  

Wednesday  
Press: 2 x 5, 1 x 5+ 
Weighted Chin: 2 x 6-8 
Yates Row: 2 x 6-8 
Deadlift: 5+ 
Neck Harness: 4 x 25 
 
Friday
Decline Bench Press: 2 x 5, 1 x 5+ 
Curl Variant: 2 x 10-12 
Front Squat: 2 x 5, 1 x 5+ 
Neck Harness: 4 x 25  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GSLP rett fra boka. Veldig bra valg av program (y)

 

Jeg har selv trent GSLP i ca et år.

Mine erfaringer er at når det begynner å bli tungt, så trenger du virkelig de hviledagene.

Etter første resett havner du fort på 10-14 reps på AMRAP-settet i knebøy, og da pleier i hvert fall ikke jeg å føle for noe mer volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMRAP står for As Many Reps As Possible - på mandagen har du 5-5-5+ i knebøy- og da skal du ta så mange repetisjoner som mulig på sistesettet, det er derfor  det står " 5+".

Programmet er satt opp slik fordi det funker,av kompetente folk som vet hva de driver med.
Ikke endre på ting du ikke har kompetansen til å endre på - følg programmet og smør deg med tålmodighet. så blir det fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah, ja jeg kjører AMRAP hver dag :)

merker fremgang allerede etter bare 3 uker faktisk. ikke spå veldig stort men har økt alle vektene med noen kg :)

 

Akkurat, noen få kilo ekstra hver uke blir fryktelig mange kilo i løpet av et år. 

Endret av Aurelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GSLP dette ja ;D 

så du mener jeg bør bare holde på restitusjons dagene ? 

leste og at i GSLP at å ta armhevinger 2-3 ganger om dagen hjemme ikke er en dum ide :)

"Frequency method" i GSLP er vel mere 4-5-6 ganger om dagen :)

 

Endret av pilatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...