Gå til innhold

Ryggtrening


Stianhfossen

Anbefalte innlegg

Føler litt på det å utvide rygg til en egen dag. Ser derfor for meg ca 5 øvelser fordelt over 1 times trening med 3 sett på hver øvelse + oppvarming. Det jeg ser for meg å trene er følgende øvelser:

- Fremoverbøyd roing
- Pullups
- Pendlay roing
- Latsroing
- Face pull

Mener dere som er litt mer rutintert enn meg at dette er en ok måte å trene ryggen på? Er det noe område på ryggtavla jeg har glemt av? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har glemt den største av de største: Markløft! Den trener også nedre delen av ryggen noe ingen av øvelsen over gjør (selv om Pendlay og fremoverbøyd roing sikkert vil ta litt der). Jeg er ingen ekspert så jeg skal la noen andre ta scenen, men i mitt hode ser det ut som du overarbeider øvre rygg da alle de øvelsene du har listet opp tar for seg den delen av kroppen. Du kan sikkert fint kutte en øvelse eller to, men jeg har dessverre ikke klart nok for meg nøyaktig hvilke muskelgrupper som får mest juling i disse øvelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt på det å utvide rygg til en egen dag. Ser derfor for meg ca 5 øvelser fordelt over 1 times trening med 3 sett på hver øvelse + oppvarming. Det jeg ser for meg å trene er følgende øvelser:

- Fremoverbøyd roing
- Pullups
- Pendlay roing
- Latsroing
- Face pull

Mener dere som er litt mer rutintert enn meg at dette er en ok måte å trene ryggen på? Er det noe område på ryggtavla jeg har glemt av? :)
 

- Markløft

- Pendlay

- Pullups evnt. nedtrekk, eller latprayer

- Kabelro

- Facepull

 

(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...