Gå til innhold

Beta-Alanine og svie/kløe?

Anbefalte innlegg

http://fitnessbloggen.no/beta-alanine/

Prøvde dette bare for gøy, og jeg er rimelig sikker (etter å prøvd litt med og uten osv) at dette tilskuddet gjør at det prikker/svir litt i huden, spesielt på ørene. Føles som om jeg er litt solbrent en liten halvtime etter jeg har tatt det, så går det over.

Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det kommer av? Det gjelder egentlig bare ørene og panna.

Jeg er ikke sikker på det er dette, men mener det er det da jeg har prøvd å variere hva jeg har i PWO shaken og mener det gjelder kun ved Beta Alanine

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3458-beta-alanine-og-sviekl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en normal reaksjon på beta alanine. Det heter paraesthesia og man tror det kommer av at beta alaninen binder seg til nervereseptorer og får de til å fyre. Mange av disse nervene ligger rett under huden og dermed kjenner du det som stikking og kløing. En annen teori er at Beta alanin forsterker NO funksjonene i kroppen. Så det du kjenner er økt blodgjennomstrømming i kappilærene, som ligger rett under huden.

Uansett skal det ikke være farlig og det forsvinner når du har brukt beta alanin en liten stund.

Godt å høre at det ikke er bare meg, det er ikke ubehagelig, men føles litt rart :)

Tror kanskje det har noe med kappilærene som Stig er inne på, da det er samme følelsen som når man har frøset skikkelig på ørene for så å komme rett inn i varmen.

Men hadde vært interessant om noen fant noe artikkler!

Takk for svar :)

Annonse

Stikker i underarmene mine innimellom når jeg tar Jack og løfter tungt. Tar ikke Jack så ofte. Men litt rart at det kun er underarmene det stikker i:p Uansett om jeg tar knebøy eller curls.

Føler uansett jeg ikke får noe spesielt utbytte av Jacken:unsure:

Godt å høre at det ikke er bare meg, det er ikke ubehagelig, men føles litt rart :)

Tror kanskje det har noe med kappilærene som Stig er inne på, da det er samme følelsen som når man har frøset skikkelig på ørene for så å komme rett inn i varmen.

Men hadde vært interessant om noen fant noe artikkler!

Takk for svar :)

http://www.a1supplements.com/BetaAlanine-p-1-c-399-a.html

As far as any side effects or symptoms of deficiency some people may notice a tingling sensation on the skin in the first few weeks directly after ingestion that lasts about an hour. Eventually this subsides after a few weeks of supplementation. It is caused by how Beta Alanine binds to nerve receptors. It is not felt by everyone, so it is not a sign of it working or not.

Takk for linken :)

• 6 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...