Gå til innhold

Metabolsk spørsmål?


Elastica

Anbefalte innlegg

Ligger i kalorioverskudd og går alikevel ned i vekt..?

For noen uker siden la jeg meg i kraftig kalorioverskudd, økte styrketrening og kuttet ned på kardio..

Logget kaloriinntaket mitt hver dag og lå på mellom 2500 - 4000 kalorier pr dag.

Spiste mye fett, mye proteiner og moderat karbo.. ( jeg er en person som klarer spise stooore mengder mat)

La på meg ca 4-6kg.. Noe sikkert vann. Fra ca 52 til 56-58 kg ,er 170 cm høy. La på meg hovedsakelig rundt livet og litt på lår muligens..

Målet er å bygge mer muskler og ikke gå ned i vekt..

For to uker siden gikk jeg inn i strikt ketose, fortsatt med ett kalorioverskudd.. 2500-3000 kalorier pr dag.

Kaloriene hovedsakelig fra fett, moderat protein og lite karbo.

Alikevel har jeg gått ned til 53 kg igjen?

Kan kjenne på bukser at jeg har økt litt i masse da buksene er strammere rundt rumpe og lår..

Hva gjør denne vektnedgangen når jeg ligger i såpass stort kalorioverskudd?

Alt jeg la på meg kan vel ikke være vann da jeg lå såpass høyt på kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vel sikkert mye vann.. Synes bare det var litt vel mye vann ,4-6 kg..

Dovendyret: jeg er i ketose, så derfor alt fettet. Jeg får nok i meg mer kalorier enn beskrevet også. Loggfører nesten alt for å være sikker på at jeg ligger i kalorioverskudd. Det jeg ikke loggfører er alle skjeene med kokosolje jeg småspiser gjennom dagen, når jeg har cravings.. Så ligger nok høyere enn jeg loggfører.

Lå i overskuddet ca 3+uker . Den tiden jeg loggførte, i tilegg begynte jeg øke kaloriene en stund før, uten at jeg visste hvor mye jeg fikk inn..

Før dette varierte det veldig.. Tipper mellom 1500 - 2500. Eneste jeg hold nogenlunde oversikt over var karboinntaket.

I dag tidlig veide jeg 52 kg igjen, skjønner ikke helt hvorfor, da jeg føler selv jeg har fått mere muskler? Kuttet kardio helt.

Kan alt bare ha vært vann? Og med tømte glycogenlagre så er jeg tilbake til start?

Trodde det var lettere å legge på seg enn som så..

Kan legge til at jeg har en veldig aktiv jobb, så jeg har nok et høyere kaloriforbruk enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følte du hadde fått mer muskler,men at dette var da du spiste mer kcal og mer karbo? Å føle noe er sjeldent en sannhet, bruk målebåndet i steden! Men jeg vil så anta at glykogenlagrene som vixit sa, er tømt. Karbohydrater fyller opp musklene, og uten det kan man bli flat og "tynn". Kan jeg få spørre h orfor du må være i ketose? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du følte du hadde fått mer muskler,men at dette var da du spiste mer kcal og mer karbo? Å føle noe er sjeldent en sannhet, bruk målebåndet i steden! Men jeg vil så anta at glykogenlagrene som vixit sa, er tømt. Karbohydrater fyller opp musklene, og uten det kan man bli flat og "tynn". Kan jeg få spørre h orfor du må være i ketose? :)

Ja, da var det sikkert bare fylte glykogenlagrene..

Jeg velger ketose nå som jeg skal bygge litt og bli sterkere, fordi jeg føler det er best for meg å skulle følge over lengre periode.. Liker også den jevne energien det gir, ingen blodsukkersvigninger og cravings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...