Gå til innhold

Elastica

Medlemmer
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Elastica

  1. Ingen som er uenig i termodynamikken, men man trenger ikke gå på tvers av termodynamikken hvis man tenker at noe mat gir økt oksydasjon av fettsyrer, dermed øker energiforbruket. Man kan spise mere, gå ned i vekt, men fordi man har et høyere energiforbruk. Hvis en slurvefeil får deg til å bli så grinete, bør du kanskje revurdere kostholdet ditt og komme deg bedre balanse... en sånn God Morgen yoghurt skal visst gjøre underverker for humøret. Uansett, så er det mange veier til Rom. Og igjen det som er det rette for den ene er nødvendigvis ikke riktig for den andre. Noe jeg tror artikke
  2. Jeg skjønner hva du mener nå.. Tror jeg. Jeg tenker at kroppen er mere komplisert enn som så, og ut fra hva jeg har lest så sørger hormonet insulin for økt fettlagring. Økt insulin = økt fettlagring. Jeg tenker at energi inn/ ut blir en enkel tenkemåte. Mye forskning tyder jo også på at kostholdets påvirkning på hormonene , insulin, kortisol, ghrelin, leptin, skjoldbukskjertelhormoner har noe å si. Nyere forskning tilsier jo også at mage og tarmbakterier har med forbrenningen å gjøre. Vi må være åpen for ny vitenskap og ikke se på det som vi kun tror som noe som er skrevet i stein.Forsk
  3. Ok, jeg forsto enkelt og greit ikke hva du mente.. For det virket som du var uenig i artikkelforfatter, noe du altså ikke er. Artikkelen sier bare at det er metabolske forskjelle å ta hensyn til når man evt setter igang med en slankekur, og det er viktig å tilpasse sin måte å gå ned i vekt til sin egen kropp ikke bare gjøre det samme som naboen og forvente få samme resultat.
  4. Så da vil det si at cortisol, adrenalin, insulin, østrogen, testosteron ikke spiller noen rolle for vektøkning? Så alle kvinner som kommer i overgangsalderen og legger på seg ikke skyldes hormonforstyrrelser, men økning av kalorier/ nedsatt kaloriforbruk. Hva skyldes egentlig det nedsatte kaloriforbruket da? Hormonelle forandringer/ metabolske forstyrrelser.
  5. Jeg er litt usikker på at jeg skjønner helt hva du mener? Så du mener at metabolske tilstander i kroppen ikke har noe å si for vektnedgang? Jeg er enig i at hovedgrunnen til all overvekt i dag skyldes for mye energi inn, men hva hvis det omvendt? Du overspiser fordi du har metabolske/hormonelle fortyrrelser. Er det ikke da viktig å ta utgangspunk i den enkeltes metabolske tilstand? Er det ikke naturlig å tenke at alt vi lærer gjennom nyere forskning viser biokjemiske forskjeller, og at ikke gammel ernæringsvisdom nødvendigvis er det rette for alle? Eksempel: vi har drevet å testet litt bl
  6. Interessant artikkel om hvorfor nødvendigvis det som funker for en ikke funker for en annen. https://intensivedietarymanagement.com/why-cant-i-lose-weight-htlw-12/
  7. Jeg hadde mye beinhinnebetennelser før.. Fikk bindevevsmassasje mot det, noe som er ekstremt vondt, men effektivt. Synes også kompresjonstrømper/tights hjelper forebyggende.
  8. Ja, da var det sikkert bare fylte glykogenlagrene.. Jeg velger ketose nå som jeg skal bygge litt og bli sterkere, fordi jeg føler det er best for meg å skulle følge over lengre periode.. Liker også den jevne energien det gir, ingen blodsukkersvigninger og cravings..
  9. Ja, det er vel sikkert mye vann.. Synes bare det var litt vel mye vann ,4-6 kg.. Dovendyret: jeg er i ketose, så derfor alt fettet. Jeg får nok i meg mer kalorier enn beskrevet også. Loggfører nesten alt for å være sikker på at jeg ligger i kalorioverskudd. Det jeg ikke loggfører er alle skjeene med kokosolje jeg småspiser gjennom dagen, når jeg har cravings.. Så ligger nok høyere enn jeg loggfører. Lå i overskuddet ca 3+uker . Den tiden jeg loggførte, i tilegg begynte jeg øke kaloriene en stund før, uten at jeg visste hvor mye jeg fikk inn.. Før dette varierte det veldig.. Tipper m
  10. Ligger i kalorioverskudd og går alikevel ned i vekt..? For noen uker siden la jeg meg i kraftig kalorioverskudd, økte styrketrening og kuttet ned på kardio.. Logget kaloriinntaket mitt hver dag og lå på mellom 2500 - 4000 kalorier pr dag. Spiste mye fett, mye proteiner og moderat karbo.. ( jeg er en person som klarer spise stooore mengder mat) La på meg ca 4-6kg.. Noe sikkert vann. Fra ca 52 til 56-58 kg ,er 170 cm høy. La på meg hovedsakelig rundt livet og litt på lår muligens.. Målet er å bygge mer muskler og ikke gå ned i vekt.. For to uker siden gikk jeg inn i strikt ketose, f
  11. Wow, veldig bra vektnedgang:) Jeg har spist lchf i ca 5 år, inn og ut av ketose.. Har også hatt opphold og spist vanlig i kortere eller lengre perioder. Etter hva jeg har følt for. Som deg trives jeg best i ketose helsemessig. Grunnen til at jeg har kuttet melkeprodukter, nøtter ol er fordi det får meg ut av ketosen. Ihvertfall litt større mengder av det. Jeg er en meierijunkie så synes det er vanskelig å beregne hvor mye og når jeg går ut av ketosen, så derfor har jeg eliminert det helt. Det samme med nøtter.. Har også lyst til å se om det finnes enda flere helsefordeler ved å kutte d
  12. Det lurer jeg på Vet at lowcarb ol har vært et omdiskutert tema, og jeg er ikke ute etter å diskutere dette. La oss si det sånn at vitenskap og forskning er hele tiden i forandring, så ingen av oss vet... Er normalvektig, spiser ikke melkeprodukter, nøtter, osv. i en periode da jeg ønsker bli helt keto tilpasset Ønsker høre selverfarte fordeler og ulemper ved å være i strikt ketose... Både når det gjelder muskeloppbygning og helse generelt. .
  13. Jeg har hatt magesår og har nå kronisk gastritt. Tror det er veldig individuelt hva man reagerer på, og man må nesten prøve seg fram... Jeg kjenner flere som har magesår av forskjellige årsaker, og vi reagerer på forskjellige ting. Jeg reagerer/reagerte ( er bedre nå) på røkt mat, rødvin, korn og frukt, men kunne spise krydret og kaffe som andre reagerer på. Ble kvalm av melk, noe som er vanlig ved sår. Begynte med lavkarbo jeg da, og etter 5 år på dette har jeg så og si ingen symptomer og trenger ikke ta Nexium annet enn hvis jeg skal drikke rødvin.. Må fortsatt være veldig forsiktig m
×
×
  • Opprett ny...