Gå til innhold

Pro-Gram - erfaringer?


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig synes jeg bruken av RPE kan være problematisk med mindre man er en løfter i midten/slutten av intermediate-stadiet eller høyere. En amatørløfter som enda ikke er i nærheten av sitt genetiske potensiale vil ha problemer med å bedømme hva som faktisk er en RPE 9.

Ellers virker det som et ganske tøft program som forsøker å balansere styrke og hypertrofi. Hvorvidt man har suksess med det avhenger nok av vilje, erfaring og kosthold.

Jeg vet ikke hva baseløftene dine ligger på, men personlig ville jeg ikke ha brukt dette programmet med mindre jeg var 100% sikker på at jeg var ferdig med å være en nybegynner eller tidlig intermediate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du tenkte på fullkropp-varianten og ikke 2-splitten?

Jeg har kjørt igjennom alle øktene der, men ikke prøvd over tid, så ta det jeg sier med en klype salt.

Programmet i seg selv virket veldig ålreit, men jeg synes å huske at jeg ville plassert skulderpress tidligere i oppsettet på dag 1, samt et par andre småting.

Som med alt annet med (hovedsakelig) lineær progresjon, bør du også begynne lettere enn faktisk 3RM eller hva nå enn det står at du skal ta, slik at du gir kroppen tid til å bli vant til programmet og mengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg bruken av RPE kan være problematisk med mindre man er en løfter i midten/slutten av intermediate-stadiet eller høyere. En amatørløfter som enda ikke er i nærheten av sitt genetiske potensiale vil ha problemer med å bedømme hva som faktisk er en RPE 9.

Ellers virker det som et ganske tøft program som forsøker å balansere styrke og hypertrofi. Hvorvidt man har suksess med det avhenger nok av vilje, erfaring og kosthold.

Jeg vet ikke hva baseløftene dine ligger på, men personlig ville jeg ikke ha brukt dette programmet med mindre jeg var 100% sikker på at jeg var ferdig med å være en nybegynner eller tidlig intermediate.

Takk for tilbakemelding! Jeg føler meg vel rimelig viderekommen så greier hvertfall å bedømme RPE 9 vil jeg tro. Jeg ser at det kan være et tøft program, men syns det ser spennende ut og jeg må gå ned til 3 styrkeøkter i uka nå pga mindre tid ( har alltid trent 4, enten fullkropp el tosplitt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du tenkte på fullkropp-varianten og ikke 2-splitten?

Jeg har kjørt igjennom alle øktene der, men ikke prøvd over tid, så ta det jeg sier med en klype salt.

Programmet i seg selv virket veldig ålreit, men jeg synes å huske at jeg ville plassert skulderpress tidligere i oppsettet på dag 1, samt et par andre småting.

Som med alt annet med (hovedsakelig) lineær progresjon, bør du også begynne lettere enn faktisk 3RM eller hva nå enn det står at du skal ta, slik at du gir kroppen tid til å bli vant til programmet og mengden

Takk for tilbakemelding :) Må uansett endre noe på noen øvelser pga dårlig skulder, så skulderpressen må jeg erstatte med noe annet :) Satser på å begynne endel lavere på bøy og mark slik at jeg kan øke jevnt i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan er erfaringene?

Jeg er ny og ble anbefalt pro-gram av en venn da jeg ønsker å bli sterk i bein/kjerne/skuldre, har brukt det i 5 uker nå.

Liker flermuskelsøvelser og dips/chins som er gøy. Fikk til første fulle sett og reps på dips idag, så det var digg(første gang greide jeg bare 2 dips) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er erfaringene?

Jeg er ny og ble anbefalt pro-gram av en venn da jeg ønsker å bli sterk i bein/kjerne/skuldre, har brukt det i 5 uker nå.

Liker flermuskelsøvelser og dips/chins som er gøy. Fikk til første fulle sett og reps på dips idag, så det var digg(første gang greide jeg bare 2 dips) :)

Jeg liker det godt! Begynner på uke 7 nå og har økt jevnt og trutt i øvelsene fra uke til uke. Legger fokus på de store øvelsene i starten, og hender jeg kutter ut noen av de mindre øvelsene mot slutten fordi jeg noen ganger syns det blir litt mange øvelser... Grattis med dips :D Jeg har slitt med skuldre og erstattet skulderpress, benkpress og dips med andre øvelser, men de siste par ukene har jeg lagt inn disse også, med unntak av dips.. JEg prøvde å begynne lavt på knebøy og markløft men begynner å bli riiimelig tungt nå allikavel,så spent på hvor lenge jeg greier å fortsette å øke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det godt! Begynner på uke 7 nå og har økt jevnt og trutt i øvelsene fra uke til uke. Legger fokus på de store øvelsene i starten, og hender jeg kutter ut noen av de mindre øvelsene mot slutten fordi jeg noen ganger syns det blir litt mange øvelser... Grattis med dips :D Jeg har slitt med skuldre og erstattet skulderpress, benkpress og dips med andre øvelser, men de siste par ukene har jeg lagt inn disse også, med unntak av dips.. JEg prøvde å begynne lavt på knebøy og markløft men begynner å bli riiimelig tungt nå allikavel,så spent på hvor lenge jeg greier å fortsette å øke...

Så bra du har fremgang hele veien, logger du på noen måte eller bare husker du? Har prøvd noen apper men de var ikke så enkle å bruke når man er tungpustet og skjelver :p

Skader på skuldrene eller bare utrent?

Smart å begynne lavt på knebøy, synes den er vanskelig teknikkmessig. Har problemer med å øke på beina, så har begynt å legge inn apparater om jeg orker på slutten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fremgang hele veien, logger du på noen måte eller bare husker du? Har prøvd noen apper men de var ikke så enkle å bruke når man er tungpustet og skjelver :p

Skader på skuldrene eller bare utrent?

Smart å begynne lavt på knebøy, synes den er vanskelig teknikkmessig. Har problemer med å øke på beina, så har begynt å legge inn apparater om jeg orker på slutten av dagen.

Logger alltid treningen. Bruker notatbok og penn til vanlig, men akkurat til dette programmet printa jeg ut word-dokumentet i bunnen av artikkelen for enkelhetens skyld :)

Skulderskader, har hatt impingement ibegge skuldrene, først den ene, deretter den andre..skikkelig kjipt, og merker jeg har mistet mye styrke her desverre, men skal bygge med sakte men sikkert opp igjen nå :) Hvis jeg har god tid legger jeg til myoreps på hipthrust, legcurl og legextension på slutten, trenger også litt mer på beina egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...