Gå til innhold

Vannoverdose?!


XAmatørX

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt redd for at jeg får i meg for mye væske, siden jeg har komt over flere artikler på nettet... Nå i sommer drikker jeg gjerne 4-5 liter brus, pluss at jeg spiser mye mat med vann som frukt, og jeg spiser mye gele med fun light :p Dette spres jo utover en hel dag, men jeg vet at det virker sykt. Jeg har et problem, jeg er avhengig av brus og jeg planlegger å slutte. Men tenker om 2 uker når ferien er over. Jeg er rett og slett avhengig av å "alltid" drikke eller tygge, spesielt når jeg har så mye fri.

Jeg lurer bare på om dette er farlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig for folk på internett å svare på det, men såpass store mengder væske er jo forbundet med en viss fare. Prøv å trappe ned litt gradvis - du trenger ikke slutte nå i ferien, men for hver dag kan du jo prøve å kutte inntaket med 3-5dl væske. Ikke stress for mye, det hjelper lite, men prøv å bli litt mer bevisst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig for folk på internett å svare på det, men såpass store mengder væske er jo forbundet med en viss fare. Prøv å trappe ned litt gradvis - du trenger ikke slutte nå i ferien, men for hver dag kan du jo prøve å kutte inntaket med 3-5dl væske. Ikke stress for mye, det hjelper lite, men prøv å bli litt mer bevisst på det.

Tusen takk! Mengdene søtstoffer må også være skadelig.... Er nok langt over daglig anbefalt inntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...