Gå til innhold

Erfaring med p-piller her?


Daenerys

Anbefalte innlegg

Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker akkurat det merket, og har ikke opplevd noe depresjon i hvert fall. Har fått litt mer humørsvigninger bare, og kan bli lettere rørt av ting hvis du skjønner.

Når det gjelder kviser, så har jeg gjerne opplevd en økning på 2 flere kviser i året enn det jeg var vant til (har opprinnelig ganske tørr hud), men har ikke opplevd uren og fet hud som følge av pillene.

Når det gjelder vektøkning så har kroppen tatt opp en del vann altså, men jeg er langt i fra feit.

Men alle disse bivirkningene varierer jo fra person til person. Du kan være uheldig, eller heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Som alle andre medisiner så har p-piller mulig bivirkninger og dette er individuelt til vært enkelt individ. Andres erfaring vil altså ikke ha noe å si for deg da du kan reagere helt annerledes. Jeg regner med at du har konsultert deg med legen om dette og vedkommende mener dette er et godt valg for deg? Hvis så ja, så er det ikke noe annet enn å prøve. I verste fall så slutter man bare om det ikke fungerer, men man må være klar over at enkelte bivirkninger som f.eks ømme bryster, mellomblødninger, osv. kan skje i innfasingen på ca 6 måneder.

Har du flere spørsmål og er usikker så ta det opp med legen din, vedkommende bør gi deg gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Du har mistet menstruasjonen blant annet grunnet stress osv. Hvorfor da bekymre seg for ang hva som kan skje hvis du skal ta pillen? :) Da tar du den ikke, virker jo som om du stresser mer da...

On-Topic: Alt er individuelt, så det er vanskelig å si. Kjæresten bruker microgynon, ingen problemer hittil(gått på de en god del år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...