Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke råd til å melde meg på kurs (fikk en liten baksmell på skatten).

I mai veide jeg 67,9 kg. og var SÅ fornøyd!! Var bare 2,9 kg. igjen til målet mitt! Så dro vi på ferie ... Jeg koste meg med altfor mye mat i en uke. Trente 3 ganger på turen, men det hjelper jo lite når du trykker trynet fult av møkkamat og snop.

Veide meg på mandag og fikk litt sjokk! Jeg så at jeg hadde gått opp, men at jeg veide 74,9 kg. hadde jeg ikke forestilt meg!

Jeg tenkte å begynne på Grete Roede, men synes det er vanskelig så har begynt å falle tilbake på dårlige vaner med å ikke spise istedet :( Vekten idag viste 73,6 kg. så det går rette veien, men jeg får i meg altfor lite mat. Jeg er matlei, føler ikke jeg har tid til å stå å lage masse mat siden jeg jobber 100%, har småbarn, pusser opp, skal selge huset og flytte i nytt i løpet av kort tid.

Noen tips? Er Grete Roede bra? Noen som vil hjelpe meg med å sette opp matplan? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34014-noen-med-gode-tips-ang-grete-roede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare deg kort : kurs, matplaner og slankekurer med en sluttdato kan få deg ned i vekt. Det er lett. Men hva skjer etter det? Hvordan vil du spise for resten av livet, samtidig som du har full jobb, et aktivt liv og familie? Du skal vel på ferie neste år også? Samtidig som du har en sunn og vektmessig stabil kropp (og fit, hvis du ønsker det). Det er fullt mulig, men du må tenke livsstil og langsiktig.

Du må jo finne ut av hva ditt daglige kaloribehov er - skal du ned i vekt trekk fra 500 kcal - så spiser du ca. det hver dag. Du bør jo da passe på at du spiser så mye hvis du har problem med å få i deg nok mat.

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html

Grete Roede metoden går jo ut på å spise normal sunn mat i kontrollerte mengder - så det er jo en metode som burde være bra for de fleste. Når du har funnet trivselsvekten din kan du fortsatt spise samme type mat men da i litt større mengder.

Se på nettsidene deres for mer info http://www.greteroede.no/omgreteroedeas/57563736.o2.html

Hei!

Det meste er allerede sagt, GR har mye god, gratis info på nettsidene sine. Jeg har vært i samme situasjon som deg, men har nå nådd vektmålet på nytt og planen for denne ferien er å belønne meg,"feriere", med ekstra sunn mat og ekstra mye trening. Har laget meg mål på nytt program slm skal etableres i løpet av ferieukene slik at nye rutiner er på plass før det er tid for jobb igjen til høsten. Dette istedet for å ta ferie fra trening og kosthold. Kanskje denne tankegangen kan være til hjelp for deg og? Kan forresten legge til at det er myye enklere å holde kcal-nivået når en øker proteinandelen i måltidene. Sats på mat av høy kvalitet, fråts i grønnsaker og ta for deg av alle de gode råvarene som årstiden har å by på Uansett, dette klarer du! Ønsker deg lykke lykke til

• 2 uker senere...
Jeg har ikke råd til å melde meg på kurs (fikk en liten baksmell på skatten).

I mai veide jeg 67,9 kg. og var SÅ fornøyd!! Var bare 2,9 kg. igjen til målet mitt! Så dro vi på ferie ... Jeg koste meg med altfor mye mat i en uke. Trente 3 ganger på turen, men det hjelper jo lite når du trykker trynet fult av møkkamat og snop.

Veide meg på mandag og fikk litt sjokk! Jeg så at jeg hadde gått opp, men at jeg veide 74,9 kg. hadde jeg ikke forestilt meg!

Jeg tenkte å begynne på Grete Roede, men synes det er vanskelig så har begynt å falle tilbake på dårlige vaner med å ikke spise istedet :( Vekten idag viste 73,6 kg. så det går rette veien, men jeg får i meg altfor lite mat. Jeg er matlei, føler ikke jeg har tid til å stå å lage masse mat siden jeg jobber 100%, har småbarn, pusser opp, skal selge huset og flytte i nytt i løpet av kort tid.

Noen tips? Er Grete Roede bra? Noen som vil hjelpe meg med å sette opp matplan? :)

De 7 kiloene du har lagt på deg er nok ikke bare fett, mye av det er vann og mageinnhold, så etter noen uker med bedre kosthold så vil du ha gått ned en del av disse kiloene igjen =)

Jeg opplevde ihvertfall det samme etter min ferie :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...