Gå til innhold

For trange bukser kan gi nerve- og muskelskader


Anbefalte innlegg

I rapporten omtales en 35 år gammel australsk kvinne, som havnet på sykehus etter at hun hjalp et familiemedlem å flytte iført bukser som var i trangeste laget. Etter en dag med løfting og bæring ble beina hennes numne, og til slutt ramlet hun på gata og klarte ikke å gå, skriver NPR. Hun lå der i flere timer, før hun ble funnet og hjulpet til sykehus. Da hun kom dit var beina hennes så hovne, at buksene måtte klippes av, skriver Time.

Legene fant ut at kvinnen manglet muskelstyrke i anklene og tærne, mens musklene i hoften og knærne var normal. De fant videre ut at hun at leggmusklene hennes var skadet, og at hun led av kompartmentsyndrom. Det er en tilstand som skyldes trykkøkning i en gruppe muskler, og hvis trykket blir for stort, kan muskel- og nervevev dø, ifølge Store Norske Leksikon.

http://www.dagbladet.no/2015/06/23/nyheter/utenriks/mote/bukser/trender/39804991/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil det si at trange tights som f.eks. 2xu ikke er bra og trene styrke med da?

Tviler litt på det, treningstights er nok laget med tanke på at de som bruker de skal bevege seg og flexe og være aktive. Det er jo forskjell på skinny jeans og 2xu?

Dessuten kommer jo ting som overvekt/å velge riktig bukse til riktig person på banen og.

Dessuten, så varer skjeldent treningsøkter en hel dag(med mindre man er styrkeløfter og trener mengdeprogram:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par bukser som er av typen skinny jeans. Ikke fan om jeg venner meg til å bruke de. De er vonde å ha på rett og slett, og nå fikk jeg jo enda et argument for å heller bruke bukser med mye stretch og de med løsere passform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...