Gå til innhold

Hvor stort måltid før løpetur for nok energi?


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Hei! I det siste har jeg pleid å løpe om morgenen alle turene mine om morgenen pga. sommerferie, med unntak av intervaller som jeg må gjøre på ettermiddagen for å ha nok energi til å presse meg maksimalt. Så løper bare langturer, tempoturer eller litt fartslek om morgenen. Hvis jeg drar ut kl 8-9 har jeg pleid å dratt uten noe mat i magen, men pleier helst å jogge i 11 tiden. Er et måltid på 100-200 kcal nok? Fordi at jeg spiser etter PF, og jeg har på en måte lyst til å ha et større måltid etter trening :p Men burde jeg spist mer før turen hvis jeg har tenkt å løpe 90 min eller noe? Og, kanskje lurt å nevne, så spiser jeg et veldig stort karbohydratrikt måltid om kvelden før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at det er en fasit for alle, men på mindre løpeturer på rundt 90 min så klarer jeg meg fint på en liten neve rosiner og/eller kanskje en banan. Spesielt hvis turen skal være av det rolige slaget. Ta med litt snacks til turen hvis det skulle bli slitsomt. Kan ingenting om PF og slikt, så der er jeg ikke til noe hjelp. Føler du at du trenger mer mat under løpeturen? Om ikke, så funker vell det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til korte turer, enten moderat eller tempoøkter, spiser jeg sjelden mer enn en skive (ofte med peanøttsmør og syltetøy) og kanskje en banan eller annen frukt. Kan fint løpe på tom mage også. Det er ikke noe i veien for å ta rolige langturer på tom mage også, kanskje med litt reservesnacks i baklommen i tilfelle man går tom. Det sies at kroppen da vil bli bedre til å bruke kroppens fettlagre som energi. Måltidet (eller måltidene) etter trening er kanskje viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...