Gå til innhold

Stivhet i ribbeina som må "knekkes" opp?


uknwn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Har i det siste (1-2 mnd) fått en slags stivhet omtrent midt på brystkassen mellom ribbeina. Det beste å sammenlikne med er når fingre eller andre ledd plutselig "stivner til" og du må "knekke" disse opp igjen.

Jeg må strekke begge armene bakover, noe jeg kjenner veldig god der det er stivt, frem til det kommer en knekkelyd og alt er bra igjen. Dette skjer kanskje et par ganger for dagen helt tilfeldig, og ikke bare når jeg for eks. sitter i ro.

Har trent aktivt i 2-3 år nå uten å merke noe som helst til dette før...

Noen som har vært med på liknende?

Har hatt noe tilsvarende selv. Kommer gjerne hvis jeg begynner igjen med dips etter en periode med opphold.

Hvis jeg husker riktig fra forrige gang jeg spurte en buddy som studerte manuellterapi påstod han at det kunne skyldes sammenpresset brusk i brystet, men at det ikke var noe farlig og ville gå seg til av seg selv.

Fikk beskjed om å ta et sett eller to med dype pushups (hendene på stativ elns) for å strekke ut/motvirke sammenklemmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har i det siste (1-2 mnd) fått en slags stivhet omtrent midt på brystkassen mellom ribbeina. Det beste å sammenlikne med er når fingre eller andre ledd plutselig "stivner til" og du må "knekke" disse opp igjen.

Jeg må strekke begge armene bakover, noe jeg kjenner veldig god der det er stivt, frem til det kommer en knekkelyd og alt er bra igjen. Dette skjer kanskje et par ganger for dagen helt tilfeldig, og ikke bare når jeg for eks. sitter i ro.

Har trent aktivt i 2-3 år nå uten å merke noe som helst til dette før...

Noen som har vært med på liknende?

Har noe liknende, men på baksiden, altså ribbeina på "ryggsiden". Har hatt småvondt i tre uker. Gikk endelig til kiropraktor i går, og han knakk og knakk bak i der... Ny runde i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme. Når jeg hadde børge fagerli som coach for noen år siden fikk jeg beskjed om å ta pushups med manualer ( evt pushup håndtak ) slik at en kommer ned i strekk posisjon i bunn, holde i 2 sek og så opp igjen. Droppet annen styrketrening til problemet løste seg ( det skjedde relativt kjapt, hadde slitt med det fram og tilbake i noen år ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...