Gå til innhold

Hmm.. Fortsatt forvirra på inntak..


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg som bare stikket er mer enn nok så er 5 glass enormt.. Og så lenge du er så heldig å ikke ha sprøyteskrekk så er det vel ikke så ille kanskje.. Men for meg er det like herlig verdens undergang hver gang.. Sånn er det bare :p

Antall glass har lite å si - det må et stikk til uansett om det er 5 eller 2 glass. Det tar muligens litt lenger tid med 5 glass, men likevel. Jeg ble stukket 2 til 3 ganger om dager over i hvert fall 2 uker - hvor de bommet hver eneste gang eller måtte "rote" inne i åra for å klare å få blod. Noen ganger måtte det 6 til 8 stikk til før de faktisk traff! Det var bare blodprøvene, så har vi veneflonene i tillegg. Jeg tror du overlever et eneste stikk - selv med sprøyteskrekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig tror jeg ikke du trenger å ta så mange blodprøver. Du risikerer nok heller at legen slutter å ta deg alvorlig.

Hadde selv B12 mangel og lavt stoffskifte. Forsvant med riktig kosthold og trening gitt. Mystisk. Slipper til og med de fæle triobe tablettene. Har fremdeles lavt stoffskifte tho.

Finn matkilder som er gode kilder på B12. Kanskje det hjelper.

Gode kilder: Dyreprodukter. Melk og kjøtt. Og om jeg ikke husker feil så er egg også en kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vitaminbjørner da, også hender det jeg supplementerer med B12 tabletter (litt sånn av og på).. Men jeg har nok ikke noe problemer egentlig med å ta til meg vitaminer og greier så lenge jeg får det i meg riktignok.. Og i mariekjeks er det jo ikke så mange, så min mangel var vel veldig selvforklarende i grunn :p

Jeg har lest en plass at B12 ikke tåler så godt å bli varma opp i micro, men ellers om man lager mat på vanlig måte skal det være fullt mulig å få i seg med sunt kosthold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...