Gå til innhold

Dagen før løp?


Cardiobunny

Anbefalte innlegg

Hei! Imorgen skal jeg delta i 6 km løp... Ganske kort distanse, har aldri treningsøkter under 10 km... (Også med intervaller) Bør jeg sitte så mye som mulig i dag, eller kan jeg sykle og gjøre annen "lett" aktivitet? Vil gjøre det så bra som mulig da :p Annen info hadde også vært fint! Det er kl 12:00 imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Imorgen skal jeg delta i 6 km løp... Ganske kort distanse, har aldri treningsøkter under 10 km... (Også med intervaller) Bør jeg sitte så mye som mulig i dag, eller kan jeg sykle og gjøre annen "lett" aktivitet? Vil gjøre det så bra som mulig da :p Annen info hadde også vært fint! Det er kl 12:00 imorgen.

Intervalltrening og langløp i dag vil nok være lite hensiktsmessig.

Fra min konkurransetid så var erfaringen alltid at jeg måtte være i bevegelse dagene før løp, ellers blei kroppen bare latterlig tung.

Superkompensasjon er mer effektivt hvis du har mer tid på deg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening og langløp i dag vil nok være lite hensiktsmessig.

Fra min konkurransetid så var erfaringen alltid at jeg måtte være i bevegelse dagene før løp, ellers blei kroppen bare latterlig tung.

Superkompensasjon er mer effektivt hvis du har mer tid på deg :p

Hva mener du? :p Haha!

Og bør jeg spise mye idag? Altså overskudd eller bare vedlikehold? Karbohydrater spiser jeg massevis av :p Har egentlig tenkt å gå ned et kilo eller to, men satt det på vent pga. dette løpet...

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du referer til når du spør hva jeg mener.

Kostholdet kan du holde som du holder fra før. Det vil gi deg ekstremt lite å endre vesentlig på det i dag.

I utgangspunktet anbefaler man ikke masse karbohydrater dagen før, men hvis det er det du vanligvis spiser så bleh.

Mens å gå ned en kilo eller to er noe du kan gi en lang faen i, jeg har sett de tidligere innleggene dine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er vanlig å være nervøs dagen før løp, og nervøsitet vökker med mage/tarm.

Store mengder carbs og nervøs mage er generelt ikke en god kombo :)

Superkompensasjon er for alle praktiske formål at du trener deg selv i senk, for så å "overhvile" for å kunne prestere enda litt bedre enn vanlig.

Det vil ikke være mulig å skulle gjøre det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oog.. Et virkelig virkelig viktig spørsmål... Jeg spiser periodisk faste, og trener alltid på ettermiddag/kveld! Kan faktisk ikke huske at jeg har løpt så tidlig som kl 12:00 tidligere... Hvor stort måltid bør jeg få i meg? Er jo kun 6 km, så kan et måltid på 200-300 kcal (kun karbs) være nok? Eller presterer en bedre med mer kalorier? Tenkte å trene styrketrening senere på dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...