Gå til innhold

Råsterk Bamse i Fleskedrakt.. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en ingeniørstudent på 23 år, veier for øyeblikket 150 kg blank. Og ønsker hjelp til å gjøre noe med dette, en gang for alle.

For noen år tilbake lagde jeg en tråd her med min PSMF diett, og min fremgang. Det var helt utrolig effektivt, gikk ned bortimot 10-15kg i mnd. Og gikk fra 145 til 110 på omlag 5 mnd. Deretter dro jeg på ferie i USA en mnd, og ødela alt sammen, de neste 2-3 årene har jeg jevnt est opp til 150 igjen..

Faktumet er at jeg er sterk som juling, har trent Ishockey, Fotball, Kickboxing og generellt løftet mye helt siden 16år-alderen. En av de første turene jeg hadde i markløft som 17åring løftet jeg 180 kilo uten problem.

Her er et bilde av meg i 2013 på 130 kg, noe som viser hvordan kroppsbyggingen min er. Livet er forferdlig tungt når man veier så hinsides mye over normalvekten. Jeg er nøyaktig det dobbelte av kjæresten min, noe jeg sliter med å leve med. Jeg vet jeg alltid kommer til å være tung som bly, men jeg vil veldig gjerne få på meg Fjellreven buksa mi igjen, og løpe i skogen med bikkjene.. Kanskje begynne med litt kampsport igjen også.

[ATTACH]161892[/ATTACH]

Nå er jeg tilbake i helvete.. Er oppe på 150 igjen og vil ikke starte på en skikkelig diett igjen, da PSMF'en ødela meg fullstendig. Det jeg ber om er noen konkrete, enkle hverdagstiltak jeg kan ta uten å måtte bli ekstrem. Jeg kunne helt sikkert begynt på PSMF igjen, og rast ned i vekt, men mistenker jeg hadde knekt da også.. Og på et par år ende på 150 kg igjen.

Jeg har søkt på nettet, lest blogginnlegg, sett videoer og lest artikler. Men jeg ønsker gjerne hands-on informasjon fra noen med erfaring, gjerne så lik min som mulig.

Setter utrolig pris på all tilbakemelding! Takk på forhånd.

Mvh. Fredrik

post-3293-14441001636399_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å spis så jævla mye.

PSMF er ekstremt og ikke noe du bør holde på med over lang tid, så det er ikke rart at du gikk på en smell. Du trenger absolutt ikke gå på noen ekstrem diett for å klare ta av deg flesket. På din størrelse så kan du fint spise 3000 kcal om dagen og gå ned 1kg per uke. Det er faktisk ganske så mye mat og er på ingen måte særlig begrensende. Du må bare få kontroll på inntaket ditt.

Enkleste måten er da å begynne logge maten din. Det kan du gjøre gratis på mylog.no eller myfitnesspal. Eller du kan betale noen hundrelapper for noe slikt som vektklubben hvor du da og kan dele erfaringer med en rekke folk som er i samme situasjon som deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...