Gå til innhold

Negative pull-ups eller med strikk?


tinii

Anbefalte innlegg

Jeg kom til mål med 3x5 eksentriske (hoppet opp fra Bosuball), holdt på 2-3 ggr per uke. Det tok riktignok 3 mnd, men så hadde jeg akkurat begynt med styrketrening og hadde knapt spor av muskler på overkroppen i det hele tatt... I begynnelsen forsøkte jeg å holde igjen så lenge som mulig på første rep, med det resultatet at de neste ble omtrent fritt fall. Fikk tilsynelatende raskere fremgang når jeg begynte å fordele kreftene jevnt, ca 5 sek per nedsenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Begge deler!

Både strikk og negative har positiv overføringsverdi til pullups. Du kan f.eks kjøre 2 sett på 4-6 reps i strikk først, så kjøre et høyrep sett (8-10reps) med negative før du avslutter med det siste seige settet med negative. I høyrep settet med negative bruker du 2-3 sekunder på nedfarten fremfor å bremse nedfarten så lenge du klarer. (Jeg er personlig en fan av gode pauser, så ta deg gjerne 1-3 min pause mellom hvert sett ;) )

Ville også inkludert 8-10 reps med scapular pulls i tykk strikk før du kjører pullupsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler!

Både strikk og negative har positiv overføringsverdi til pullups. Du kan f.eks kjøre 2 sett på 4-6 reps i strikk først, så kjøre et høyrep sett (8-10reps) med negative før du avslutter med det siste seige settet med negative. I høyrep settet med negative bruker du 2-3 sekunder på nedfarten fremfor å bremse nedfarten så lenge du klarer. (Jeg er personlig en fan av gode pauser, så ta deg gjerne 1-3 min pause mellom hvert sett ;) )

Ville også inkludert 8-10 reps med scapular pulls i tykk strikk før du kjører pullupsene dine.

Hvor ofte anbefaler du å gjøre dette? 2 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte anbefaler du å gjøre dette? 2 ganger i uka?

Det spørs hvor hardt du presser deg på øktene, men 2-3 ganger i uka skal være greit. Du kjenner fort på kroppen om det er for lite eller for mye. Kun du som vet hvor hardt du tar i og hvordan kroppen responderer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...