Gå til innhold

Har 15kg igjen, trenger hjelp?!


idaherm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 24år som sterkt ønsker å gå ned 15kg.

Jeg har siden Januar følgt grete roede og spist 1900 kcal,gikk da ned 7 kg på 7 uker. Så begynnte jeg å trene styrke kombinert med kondisjon 3 ganger i uken. Etter det har det stått stillt :( bare gått ned sånn 2 - 300g i uka..

Jeg har prøvd meg på mer kcal, men usikker på hvor mye, så defor spør jeg her, hvor mye kcal skal jeg spise for å gå ned 1kg i uka?

Jeg er 24år, veier 94,9 kg og er 173cm høy.

Jeg trener 3 ganger i uka, hovedsaklig styrke, men også dpinning og cardio energy.

Ellers går jeg tur hver dag med hund og barnevogn.

Håper det er noen som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det folkens :)

Er bare det at jeg skulle ønske det gikk raskere...

Nå har jeg prøvd meg på 2200 kcal, og der var da jeg begynnte å gå litt ned igjen, hva tenker dere sånn kalorimessig, burde jeg prøvd litt mindre eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte ikke helt om det var 1900Kcal du har gått på de første ukene, så 2200 frem til nå? Og på 2200 har vektreduksjonen vært på 2-300 gram i uka? I hvor mange uker?

Du har allerede mistet ganske mye på kort tid, og det er alltid i starten ting går raskest. Etter hva jeg har lest av anbefalinger så burde man holde seg til å miste maks 0,5 kg i uka for at kroppen skal klare å følge med i svingene og ikke miste så mye muskelmasse, så 2-300 gram er jo helt fint!

Jeg ville nok heller spart eventuell kutting i kalorier til du faktisk stagnerer, kjipt å "bruke opp" den muligheten allerede nå, om du skjønner?

Men det er jo også bare å prøve seg frem, men gi ting tid og se på den generelle trenden og husk å se litt i speilet/hvordan klærne sitter også, ikke bare vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste 1900kcal i starten og gikk ned i vekt fort, men når jeg begynnte å trene og bli mer aktiv så stagnerte det. Fikk da beskjed om at jeg måtte øke kaloriinntaket mitt, og det gjorde jeg. Jeg reknet på det, og kom fram til 2200kcal, i mitt hode høres det helt feil ut med så mye mat ;)

Jeg måler meg jo i cm og, og har mistet 12cm rundt midjen

Tok også en kroppanalyse i starten og allerede da hadde jeg mer muskelmasse en fettprosen.. Muskelmassen var på 58% og fettprosenten på 36%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet akkurat hvor aktiv livsstil du har, så synes jeg det ikke høres så galt ut med 2200Kcal - det er ihvertfall ikke for mye!

Prøv heller 2200Kcal noen uker, mål på de måter du kan måle underveis og juster heller hvis du faktisk stagnerer (vekten stopper helt opp). Ta det pent og rolig, så er sannsynligheten for at du klarer å holde på de gode vanene du får fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...