Gå til innhold

Det går så sakte


Anbefalte innlegg

Noen ganger blir man bare litt oppgitt. Jeg har sett ut slik som dette i flere måneder, da disse bildene er fra slutten av februar. Det er vel 2-3 cm som skiller rundt magen? Skulle gjerne gitt større bilder (men vet ikke hvordan jeg legger ut det riktig enda...), og jeg har virkelig lyst til å bli kvitt det siste. Men det går så sent, kan jeg gjøre noe for å få det til å gå litt fortere? Har blitt litt mindre trening i det siste, så kan sikkert ta det opp igjen. Også har jeg vel ligget på litt for lavt kaloriunderskudd. Jeg er 160 cm og veier 63-65kg. Synes det bare er litt vanskelig å ta av det siste, og det går så definitivt mye tregere nå enn da jeg begynte. Kan det hende at metabolismen har blitt redusert?

Sjg4bHIz.jpegbXAwdWda.jpeg

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veid

Hvor mye spiser du og hvordan ser treningsplanen din ut?

Hvor mye har du gått ned totalt, omtrent samme vekt du startet på, eller har du gått ned mye?

88kg på mitt tyngste, som var desember 2013.

En dag kan se slik ut:

Frokost: En porsjon havregrøt med blåbærsyltetøy og under en neve nøtter som topping

Lunsj: To brødskiver med makrell i tomat, eller ett rundstykke som blir kjøpt i kantina på skolen (egg og salat)

Mellommåltid: Skyr

Middag: En halv pose med villris (porsjonspakninger) og en kyllingfilet

Kvelds: To wetabix ca. 2 dl melk

Treningsmengden varierer veldig. Alt fra 2-5 ganger i uka. En hel del cardio (følger FitnessBlender sine youtubevideoer). Annenhver dag med utholdenhet og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontroll på porsjonsstørrelsene? Virker kanskje som du spiser litt lite. Hvordan er det med kostholdet i helger? Hvor mye trener du?

Forøvrig, gratulerer med veldig bra vektnedgang til nå. Du skal først og fremst være stolt over det du har klart til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontroll på porsjonsstørrelsene? Virker kanskje som du spiser litt lite. Hvordan er det med kostholdet i helger? Hvor mye trener du?

Forøvrig, gratulerer med veldig bra vektnedgang til nå. Du skal først og fremst være stolt over det du har klart til nå!

Synes det er litt vanskelig å vite hvor store porsjoner jeg egentlig skal ha... for å være helt ærlig.

Har litt vanskelig å spise ordentlig i helgene, da jeg er hjemme hos foreldrene mine hver helg og det kryr av potetgull, brus og sjokolade. Så spiser lite ordentlig mat, og tenker vel som så at kaloriene som gjenstår tar godiset seg av. Virker som en temmelig dum tanke når jeg skriver den her egentlig.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt vanskelig å vite hvor store porsjoner jeg egentlig skal ha... for å være helt ærlig.

Har litt vanskelig å spise ordentlig i helgene, da jeg er hjemme hos foreldrene mine hver helg og det kryr av potetgull, brus og sjokolade. Så spiser lite ordentlig mat, og tenker vel som så at kaloriene som gjenstår tar godiset seg av. Virker som en temmelig dum tanke når jeg skriver den her egentlig.

Takker!

Anbefaler 2 uker med logging av det du spiser, så ser du hvor mye kalorier det blir. Logg også potetgull og slikt, kan være du for deg en liten overraskelse. En sjokoladeplate blir fort like mye kalorier som et komplett måltid.

www.myfitnesspal.com er et fint verktøy for logging av kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler 2 uker med logging av det du spiser, så ser du hvor mye kalorier det blir. Logg også potetgull og slikt, kan være du for deg en liten overraskelse. En sjokoladeplate blir fort like mye kalorier som et komplett måltid.

www.myfitnesspal.com er et fint verktøy for logging av kalorier.

Takker så mye for det.:) Jeg har brukt www.diett.no av og til, men burde kanskje begynne på nytt igjen? Hvor mange kalorier tror du jeg trenger nå? Høres 1500kcal greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

For det første, du har tatt av rundt 25 kg siden jul 2013! Det er jo rett og slett helt fantastisk!

Jeg vet veldig godt hvor frustrerende det kan være når ting stopper litt opp eller går saktere. Samtidig, vektnedgang/fettreduksjon tar tid. Ofte kan de siste fem til to kiloene være de hardeste (er der selv nå).

Du har allerede fått noen gode tips.

Forsøk å trene så regelmessig som overhodet mulig, gjerne tre ganger i uka. Forsøk å gå mer i hverdagen (når du har pauser, ta trappa i stedet for heisen etc)

Last ned myfitnesspal til telefonen din, legg inn mål og slikt der og logg maten din.

Du skriver at du synes det er vanskelig å vite porsjoner. Well, there's your problem.

Dette høres litt slitsomt og nevrotisk ut, men vei maten din og logg den.

Lag matpakke til å ha med på jobb/skole som du legger inn i matloggen din.

Helger kan ødelegge mye av det man gjør i løpet av uka.

Du skriver det flyter av potetgull og godis hos foreldrene dine.

Her kan du jo faktisk ta litt grep selv, og ikke spise fullt så mye. Og ja, jeg vet det er så utrolig lett å ta seg litt gods om det står fremme/er lett tilgjengelig, enn om det ikke er der. Men litt selvdisiplin må til.

Jeg sier ikke at du IKKE skal kose deg, men du behøver heller ikke å trykke i deg godis og snacks fra fredag ettermiddag til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...