Gå til innhold

Fettforbrenning / muskelvekst


M4zN

Anbefalte innlegg

Hoy, jeg startet mitt treningseventyr ifjor.

Jeg lå på en 150 kg, rett og slett bælfeit. Har nå litt over 1 år seinere gått ned rundt 54 kg (vekta varier litt mellom 96-94) men synker stadig sakte men sikkert nedover.

muskler kommer tydeligere frem, blodårer og merker klærne blir større.

men jeg ønsker å minske fettprosenten og øke muskelvekst. Har aldri vært borti proteinpulver/kreatin/kosttilskudd. Hva bør jeg ta? Starte med?

Spiser 4-5 måltider dagen, 3 timerish mellomrom, trener 5 dager i uken, alt i rutine.

Men jeg ønsker å prestere bedre, få mye bedre resultat etc.

All hjelp verdsettes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; gratulerer med fantastisk flott vektnedgang! (y) Det krever masse disiplin og slettes ikke alle som får til ;)

Så må du tenke over at kroppen din har vært gjennom en stor forandring og at forandring tar tid igjen. Det høres ut som du har god kontroll på både mat og trening, og for å få en jevn og fin oppgang igjen uten å legge på seg for mye fett, burde overskuddet av mat ikke være for mye. Har du oversikt over hvor mye du får i deg pr i dag? Høyde?

Nok en gang, formidabel jobb du har gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; gratulerer med fantastisk flott vektnedgang! (y) Det krever masse disiplin og slettes ikke alle som får til ;)

Så må du tenke over at kroppen din har vært gjennom en stor forandring og at forandring tar tid igjen. Det høres ut som du har god kontroll på både mat og trening, og for å få en jevn og fin oppgang igjen uten å legge på seg for mye fett, burde overskuddet av mat ikke være for mye. Har du oversikt over hvor mye du får i deg pr i dag? Høyde?

Nok en gang, formidabel jobb du har gjort! :)

Tusen takk , vært en tøff men artig reise! :)

(kompisen min starta/kopierte tråden min, siden jeg ikke hadde bruker her igår eller data tilgjengelig.)

Planen er nå (ligger på 94.3 kg ish pr dags dato og er 184 cm , noen gram opp og ned, men det synker sakte men sikkert nedover)

å prøve å gå ned til 80-85 (ideal vekten min er ifølge en kroppstest 96 kg). for å så bulke muskler til 90-100, og så ''shredde''.

Den såkalte ''dietten'' jeg følger har jeg brukt nå i drøyt en måned ++, (er bare noe jeg har snikkra sammen selv, veier ikke mat eller sjekker kcal/fett/sukker/carbs)

men en ''normal'' dag består av:

frokost rundt 09:00-09:10: skål med havregryn kokt i vann, tilsettes 1 spiseskje peanøttsmør (97% peanøtter) 1 spiseskje jordbærsyltetøy (den med mer bær, mindre sukker tingen) 1 glass vann

lunsj: 12:00 halvt stort beger med mager cottage cheese og et halvt stort beger med yoghurt. 1 glass vann

''snacks'' 15:00 1 banan evt.1 riskake i tillegg om jeg craver noe skikkelig og et glass vann

17:00: 2 knekkebrød med 1 skive skinke hver, 2 riskaker med skinke/peanøttsmør, og 2 kokte små egg. 1 glass vann

20:00 middag: består som regel av kyllingkjøttdeig eller 1 boks tunfisk i vann, med enten ris eller nudler eller tacolefse, med masse grønnsaker (brokkoli, tomat, agurk, salat og jalapenos) og vattn.

treningsdagene er: Man.(biceps og rygg), Tirs (skuldre/nakke med mage og litt underarm). Tors.(bryst og triceps) Fre.(30-40min kardio med core øvelser som planke, situps, markløft) Lør.(legday)

oppvarmingen min består alltid av 20-30 min jogging/intervall.

f.eks går 1 min på 6km/t så øker jeg til 10km/t og hvert 30 sec går jeg opp 0.5 km/t til jeg er på 13.5-15.5 (helt ann på dagsform) og synker så 0.5-1 km/t hvert 60 sec til jeg er på 10 km/t og så bruker jeg 6km/t som restitusjon/pause i 1.5 - 2 min. for å så øke igjen til 10 og oppover etcetc.

hvor mye gram har jeg ikke snøring på, spiser til jeg er mett, men ikke altfor mett, skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå det var litt lite mat? Har du mulighet for å regne ut hvor mye det blir ca (kcal) ? Du kan for eks sjekke i mylog.no.

Har du prøvd deg på noe ferdig oppsatt styrkeprogram eller er det egenkomponert det du har der? :)

Kan hende, går liksom ganske sulten om dagen så kanskje endre noe? Hmm..

Skal sjekke mylog!

Satt sammen selv, 4-5 øvelser pr muskelgruppe. 1 oppvarmingssett med 3 sett (av og til et ekstra supersett kommer ann på dagsform)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurdert å prøve deg på et ferdig oppsatt? Da er du 'garantert' at det funker og bare å følge progresjonen. Det syns hvertfall jeg er lettere :)

Er så dårlig på å finne frem til slike ting, og jeg har ikke verdens beste økonomi om dagen til mat så prøver å holde lavest mulig.

Somsagt har jeg gjort all progresjon selv, uten noe særlig veiledning til hverken mat eller trening.. så er ganske blank, all hjelp er verdsatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
Pheww.. 21, 184 og nå rr jeg ca 94 kg

For fettreduksjon bør du ikke ligge på under 2187-isch kcal i følge en del nettkalkulatorer. Gitt at du trener 3 ganger i uka. 2328-isch kcal om du trener 5 ganger i uka. Nå er det dyktige folk her som kan gi deg mye bedre råd. Mitt poeng er at dersom du spiser for lite, blir det et jævla mareritt etter hvert, du blir slapp og tenker ikke på annet enn det du er fnysen på. Mitt tips er at du ikke må spise FOR lite, men så lite at du har en fornuftig vektreduksjon/progresjon og klarer å stå i det over lengre tid, samtidig som du klarer en permanent livsstilsendring. Forresten kanonresultat så langt!!!

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fettreduksjon bør du ikke ligge på under 2187-isch kcal i følge en del nettkalkulatorer. Gitt at du trener 3 ganger i uka. 2328-isch kcal om du trener 5 ganger i uka. Nå er det dyktige folk her som kan gi deg mye bedre råd. Mitt poeng er at dersom du spiser for lite, blir det et jævla mareritt etter hvert, du blir slapp og tenker ikke på annet enn det du er fnysen på. Mitt tips er at du ikke må spise FOR lite, men så lite at du har en fornuftig vektreduksjon/progresjon og klarer å stå i det over lengre tid, samtidig som du klarer en permanent livsstilsendring. Forresten kanonresultat så langt!!!

Lykke til;)

Tusen takk! :) suger på å regne ut kcal og div ifra maten jeg spiser. Skal investere i kjøkkenvekt ganske snart så håper jeg den biten blir lettere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Tusen takk! :) suger på å regne ut kcal og div ifra maten jeg spiser. Skal investere i kjøkkenvekt ganske snart så håper jeg den biten blir lettere:)

Kjør på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan poste her iløpet av kvelden hva/når jeg har spist siste tiden, har ikke noe gram/kcal/carbs/fett etc. regnet ut, da jeg ikke har peeeeiling på slike ting. Men er vel ''normal'' størrelse på inntaket håper jeg haha :D

Så om noen kan bidra med hjelp/oppsett av program, er jeg evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...