Gå til innhold

Magetrøbbel av proteinpulver


Stratos

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig inn storinnkjøp av billig proteinpulver (whey 80), men har merket at magen og fordøyelsen ikke er veldig glad i dette pulveret. Men det jeg syns er merkelig er at jeg tidligere drakk en liter h-melk om dagen (ofte på kort tid), uten mageproblemer. Magen og fordøyelsen var faktisk bedre enn på mange år når jeg drakk såpass mye melk.

Hvorfor reagerer da magen når proteinpulver erstattet melk, og når jeg i utgangpunktet tåler melkeprodukter rimelig godt? Noen som har noen tips om hvordan man kan dempe "plagene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte nylig inn storinnkjøp av billig proteinpulver (whey 80), men har merket at magen og fordøyelsen ikke er veldig glad i dette pulveret. Men det jeg syns er merkelig er at jeg tidligere drakk en liter h-melk om dagen (ofte på kort tid), uten mageproblemer. Magen og fordøyelsen var faktisk bedre enn på mange år når jeg drakk såpass mye melk.

Hvorfor reagerer da magen når proteinpulver erstattet melk, og når jeg i utgangpunktet tåler melkeprodukter rimelig godt? Noen som har noen tips om hvordan man kan dempe "plagene"?

Det er jo myse, så om du blander det med H-melk, så kan det hende at det blir akkurat for ille. For shits and giggles: har du prøvd å blande pulveret i ekstra lett melk/laktosefritt melk? Test og se om det hjelper.

Jeg reagerte på Star Nutrition sin Whey-80 før. Av en eller annen rar grunn reagerte jeg mer på den enn Proteinfabrikken sin Whey Tech eller ON's double-rich chocolate. Jeg skjønner heller ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har tidligere jobbet på treningsenter som selger star nutrition produkt å har ofte fått tilbakemeldinger om magepine/trøbbel av alt fra prewo/fatburn å protein ifra star nutrition. Har selv prøvd frenzyen å fikk så ondt i magen som jeg aldri har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig inn storinnkjøp av billig proteinpulver (whey 80), men har merket at magen og fordøyelsen ikke er veldig glad i dette pulveret. Men det jeg syns er merkelig er at jeg tidligere drakk en liter h-melk om dagen (ofte på kort tid), uten mageproblemer. Magen og fordøyelsen var faktisk bedre enn på mange år når jeg drakk såpass mye melk.

Hvorfor reagerer da magen når proteinpulver erstattet melk, og når jeg i utgangpunktet tåler melkeprodukter rimelig godt? Noen som har noen tips om hvordan man kan dempe "plagene"?

Både jeg og broren min har hatt samme reaksjon på Whey-80 fra GG. n=2, så ikke veldig stort utvalg. Selv når jeg drakk tre liter melk om dagen så reagerte jeg på pulveret der. Samme med Whey-100, bare litt mildere. Der skal det være minimalt med laktose. Faen heller om jeg kjøper det pulveret der igjen. Smaker dritt gjør det også.

Hva med å benytte angrefrist og sende tilbake pulveret? Bytt heller til Smartsupps Whey, samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene har egentlig gitt seg sakte men sikkert. Den siste uka føler jeg magen og fordøyelsen har vært "på gamle høyder". Om det kommer av tilvenning eller (ubevisste) endringer i kostholdet vet jeg ikke.

Enig, den smaker ikke spesielt bra. Samtidig er smaken såpass mild så det går greit likevel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk aldri magetrøbbel av SN whey 80, men syntes at den smakte høgg. Må ha pulver som skal blandes i vann, ikke melk... ON sitt gold standard var derimot reine avføringsmiddelet :p jævlig god smak, men magen min takla det dårlig.. av og til er reisen for å finne det beste produktet for seg selv jævlig lang og kjip(de har sluttet å ta inn min nåværende favoritt på helskostbolaget pga dårlig salg av den)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...