Gå til innhold

Trenger smarte råd?


Success

Anbefalte innlegg

Takk for det:) Har begynt å sett resultater nå. Blitt kvitt litt av fettet, og hvis jeg strammer vises de øvre magemusklene. Skal fortsette slik jeg gjør i noen uker til, så skal jeg begynne å trene tung styrke. Tror dere programmet "Starting Strength" er noe for meg?

Starting strength er midt i blinken for deg, man kan nesten si såpass at det er designet nettopp for personer som deg^^

Husk å sette deg godt inn i hvordan programmet er satt opp og hvordan teknikken skal være, så tror jeg dette blir veldig veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starting strength er midt i blinken for deg, man kan nesten si såpass at det er designet nettopp for personer som deg^^

Husk å sette deg godt inn i hvordan programmet er satt opp og hvordan teknikken skal være, så tror jeg dette blir veldig veldig bra.

:)

Hvordan er det forresten man legger ut bilder via iPhone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette starting strength programmet, er det slik at man ikke kan legge til flere økter i uka f.eks en mage-økt på en av "hviledagene"? Og hva med å legge inn en kardio økt en eller to ganger? Spiller ikke fotball lengre og med tre økter i uka på treningssenteret blir litt "lite" hvis dere skjønner?

En ting til: Må jeg ligge på min 2000kcal på hviledagene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette starting strength programmet, er det slik at man ikke kan legge til flere økter i uka f.eks en mage-økt på en av "hviledagene"? Og hva med å legge inn en kardio økt en eller to ganger? Spiller ikke fotball lengre og med tre økter i uka på treningssenteret blir litt "lite" hvis dere skjønner?

En ting til: Må jeg ligge på min 2000kcal på hviledagene også?

SS går knallhardt på mage. Det er bare tull for deg, som nybegynner, å skulle kludre på med ekstra tulleøvelser. Keep it simple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SS går knallhardt på mage. Det er bare tull for deg, som nybegynner, å skulle kludre på med ekstra tulleøvelser. Keep it simple.

Så hvis jeg følger dette 100% slavisk vil det også forbedre kjernemuskulaturen og hjelpe meg til å få fram synlige magemuskler?

Men hvordan er det med cardio da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg følger dette 100% slavisk vil det også forbedre kjernemuskulaturen og hjelpe meg til å få fram synlige magemuskler?

Men hvordan er det med cardio da?

Cardio kommer til å gå på trynet. Magemusklene brukes for å holde overkroppen rett.

Med vekt er det vanskelig å holde overkroppen rett. Ergo trener du magemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt dryg nå...:) hehe

Men hvis jeg til sommeren ikke her helt fornøyd med kroppen visuelt sett, kan jeg ta pause i SS-programmet og trene cardio og ligge lavere med kcal-inntaket, eller må man følge det uten avbrekk ganske lenge for å få resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil se ut som bildet til venstre er underskudd og cardio veien å gå. For å se ut som bildet til høyre trenger du stryketrening og MAT!

http://getrippedathome.com/wp-content/uploads/2012/02/Chad-Before-After.png

Høyre FTW! Men kcal-messig på hviledager da? Legger jeg på meg fett hvis jeg ligger i et lite overskudd på hvildager?

Regnet ut kaloribehovet mitt. Ligger på 1550 ca i hvile, og hvis jeg trener 3-5 ganger i uka (treningssenter + gym på skolen 3 ganger i uka) må jeg ha 2300 kcal for å holde meg stabil. Dere som har peiling på dette, skal jeg legge meg på 2400-2500 daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starting strength er ikke et program som er ment å gi deg æbz,det er et program som er ment å gjøre deg så sterk og barsk at når du er ferdig, så kommer hverken du eller damene til å bry dere om at de ikke kan vaske trusene sine på vaskebrettet ditt. Fettprosent kan du uansett bry deg om senere. Først jobber vi med styrken, så finpusser vi etterpå.

Kroppen trenger næring for å bygge muskler, og det er naturlig å gå pittebittelitt opp i fettprosent når man blir større og sterkere. Den eneste måten å bli sterkere uten å øke litt på flesket er ved å dope seg, og det er det_ingen_ som bør gjøre.

Husk at du allerede er tynnjslank, du har ingenting å frykte fra kalorier.

Legg deg på 2300-2500,les deg opp på Starting strength og gjør programmet slik det skal gjøres. Takk oss senere ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...