Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://bretcontreras.com/how-to-become-a-functional-movement-guru-in-40-easy-steps/

Det har vært en trend en stund, blant enkelte, å gi masse råd om bevegelse og skader...

Enkelte råd er gode, enkelte er bare teite.

Her er en kjapp innføring i hvordan man kan skille kredible medlemer fra andre.

Jeg peker ingen fingre... bare hinter vagt om at dersom man utelukkende bruker latinske navn på muskelgrupper, bevisst for å gjøre ting mindre folkelig, så er man nok en "functional movement guru".

Fortsetter under...

Vanskelig å peke fingre, når man egentlig ikke forstår det man leser... Men, det er selvfølgelig best å være folkelig. Saken er egentlig grei: Ønsker man å hjelpe andre, eller please sitt eget ego?

Jeg mener at om man stiller et skadespørsmål på et forum, må man forvente å sette seg inn i hva svaret betyr og hva en kan gjøre for å hjelpe seg selv. Om en ønsker å hjelpe seg selv, så MÅ det som regel lesing til. Liker man ikke å lese, så er det mange klinikker som hjertelig tar en imot og gir direkte veiledning i person.

Det er ikke slik at man alltid kan/bør svare 'gjør denne øvelsen', uten å på noen måte begrunnet svaret.

Skal man da bruke tid på å forklare alle forklaringer slik at alle kan forstå det uten å google ett eneste uttrykk? Da ville det ta mye lenger tid å svare.

Det er lett å kritisere, men vanskeligere å komme opp med noe selv.

Alt jeg vet er... at dersom jeg skal åpne restaurant så skal den hete Latissimus Dorsia, folkelighet be damned. Reservasjoner til alle med den perfekte kombinasjonen av fitness og psykoser, uavhengig av om de tar referansen eller ikke. :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...