Gå til innhold

Kor mye bør jeg spise dagen etter en spisedag?


elskermotivasjonfraandre

Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg en skikkelig spisedag. Spiste ca 3500 kalorier eller kansje litt mer, men ikke over 3700 vertfall!

isåfall jeg er slank fra før av,men vil gjerne unngå å legge på meg.

for å ikke legge på meg er det sånn at jeg skal spise mindre idag då? isåfall hvor lite?

eller enkelt og greit hva må jeg gjøre for at det overskuddet ikke blir om til fett?

det er lørdag og frister helt ærlig lite å trene cardio :p

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hva utgangspunktet ditt er. Du sier du er slank, så da ville jeg ikke vert så veldig bekymret var jeg deg:) Du legger ikke på deg masse over natten bare å ha spist litt mer enn du pleier. Du må se det i et større bilde. Det er totalen over hele uken/måneden/året som teller. 3500 kalorier er ikke så mye. Du må spise 7000 kalorier for mye for å legge på deg 1 kg fett. Ca....

Men over til det du faktisk lurte på. Pleier du å spise 2000 kalorier om dagen, så blir jo regnestykket enkelt. Ta vekk 1500 kalorier over noen dager. Dette er bagateller:)

nja... en må spise 7000 MER enn en forbruker, så nærmer 9000 kcal ;) Men det stenmer nok ikke helt uansett da kroppen tilpasser seg

Til trådstarter; prøv å drit i kalorier, det er ikke noe poeng i p telle (med mindre du skal stille i fitness e.l). Sulten? Spis, og velg rent kjøtt/fisk + grønnsaker og litt karbo.. Mett?! ikke spis. Kommer langt ved å høre på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer som jeg gjorde på din forrige tråd. Med en høyde på 168-171cm og en vekt mellom 50 og 55 kg, er du undervektig/akkurat innenfor hva du mininum bør ligge på. Jeg vet ikke hvordan utviklingen av vekten din har vært siden november, men ligger du på samme nivå som sist så er disse kaloriene noe kroppen din trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer som jeg gjorde på din forrige tråd. Med en høyde på 168-171cm og en vekt mellom 50 og 55 kg, er du undervektig/akkurat innenfor hva du mininum bør ligge på. Jeg vet ikke hvordan utviklingen av vekten din har vært siden november, men ligger du på samme nivå som sist så er disse kaloriene noe kroppen din trenger.

Er nøyaktig 1.68 og veger 54-55 det er ikke undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nøyaktig 1.68 og veger 54-55 det er ikke undervektig.

Nei, det er sant. :) Men samtidig ligger du lavt i normalområdet. Men for å svare på spørsmålet ditt. Å spise i godt overskudd en dag har ingenting å si. Kroppen tilpasser seg som regel matinntaket ved å øke hverdagsaktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer miaheart :)

Og så lurer jeg på hvorfor du hadde "spisedag" - for det virker ikke som om det var planlagt siden du nå stresser over det. Dersom du hadde "spisedag" (bruker hermetegn fordi jeg ikke helt liker begrepet) fordi du hadde lyst på noe digg, eller var mer sulten enn du pleier - så bør du kanskje ta se på det som et tegn fra kroppen om at du ikke spiser nok til hverdags. Det er for så vidt veldig lite poeng i å ha spisedag dersom du i etterkant angrer og tenker mye på det.

Når det er sagt: Det skal litt til for å legge på seg (fett). Overskudd over tid = vektøkning. EN dag med litt ekstra har ingenting å si så lenge du ellers spiser sunt og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...