Gå til innhold

kcal normalt inntak ?


Ja_justdoit

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva overskrift som passer :p

Men det jeg lurer på er:

Jeg har tidligere lagt ekstremt lavt på kcal da jeg aldri har tenkt over hvor mye jeg putter i meg og har vert så aktiv at jeg rett å slett har glemt å spise. (hestejente)

Men i fjord på denne tiden sluttet jeg med hest og begynte med styrke og låg jo da fortsatt i underskudd uten at jeg visste det.

Men nå har jeg begynt å regne ut hva jeg får i meg iløpet av en dag(målet er rundt 1600 kcal til å begynne med) Men jeg er stapp mett og ser ut som jeg er gravid i fjerde måned eller no etter å ha presset i meg ca 1000kcal. Så enten er jeg ubrukelig på å regne eller så har kroppen min veldig vanskelig for å omstille seg.

På en dag prøver jeg å spise:

Frokost: overnightoats, blandet inn sesamfrø og linfrø for å få mer kallorier og mindre å stappe ned for å unngå å bli for mett.

Lunsj: 100gram kyllingkjøttdeig med grønnsaker

Middag: laksefile med grønnsaker

Kvelds: samme som frokost

Jeg er som oftest for mett til å få i meg både lunsj og kvelds. Og hele poenge med mangen små måltider var jo å klare å få i meg alt dette. :p

Ok, dette ble sikkert litt langt innlegg, men vert et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVis du sliter med å få i deg 1600 kcal så bør du revurdere valg at matvarer, for 1600 er ikke mye. Å begynne med 1600, for å venne kroppen til mer, høres fornuftig ut. Du bør på sikt øke mer også (med mindre du sitter dønn i ro hele døgnet;)).

laks med grønnsaker, kylling med grønnsaker --> reduser mengden grønnsaker, tilsett en fettkilde i kyllingmåltider (avocado, nøtter, oljer, kokosmelk - ikke LIGHT), og karbs!? Hvor er karboene!? Få med ris/potet/søtpotet/quinoa e.l..

* Drikk flytende kalorier - biola, sjokomelk, melk, shakes, smoothies

* nøtter som mellommåltid og til måltider

* nøttesmør = GODE og sunne kalorier - 1-2-3 ss i løpet av dagen metter ikke så mye at det ødelegger for de andre måltidene, og det gir nyttige kalorier

* bruk ekstra olje/smør ved steking av mat

Altså kort sagt: velg energitette matvarer som metter/fyller mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis magen din reagerer (jeg tolker deg som at du blir litt "oppblåst"?) på det du spiser, så ville jeg sett nøye på det, kanskje det er noe du spiser du rett og slett ikke tolererer veldig godt?

Suppler smoothie med noe fett (avocado i stedet for banan, kokosolje, etc.), og du kan øke kaloriinntaket ganske bra bare med det. Nøttesmør er også digg (jeg lever på nøttesmør, er spesielt glad i mandelsmør—jeg kan begynne dagen med kun et par spiseskjeer nøttesmør og en løpetur, før jeg spiser skikkelig frokost). Spis salat, og bruk sunne kaldpressede oljer på den, samt litt frø og nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...