Gå til innhold

Bytte ut benkpress med benkpress med manualer?


Gjest tb-

Anbefalte innlegg

I programmet mitt har jeg benkpress 3-5 reps, men uansett hva jeg gjør I benken får jeg smerter I skuldra mi. Fikk en avrevet sene I skuldra for noen år siden som aldri blir bra. Det jeg lurer på er om det er helt katastrofe å bytte ut benkpress med stang til benkpress med manualer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, interessant. Jeg er en av disse nissene som ikke får til å benke uten smerte. Uten å google: Hvordan kan man programmere pushups? Reps & sett?

Jeg regner med det blir høyere antall reps enn med tradisjonell benking, og at man kan variere belastning med strikk/plater og kroppsvekt for reps etc. Forslag tas gjerne imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, interessant. Jeg er en av disse nissene som ikke får til å benke uten smerte. Uten å google: Hvordan kan man programmere pushups? Reps & sett?

Jeg regner med det blir høyere antall reps enn med tradisjonell benking, og at man kan variere belastning med strikk/plater og kroppsvekt for reps etc. Forslag tas gjerne imot :)

En kan lett treffe 3RM med pushup feks - belastes (etter nivå) med eleverte ben, strikk, slynge, vektskiver på ryggen eller i et belte/brystsele (men da må du stå mot en smithmaskin el og ha beina på benk/kasse slik at vektene ikke går nedi) - en øvelse du ikke vil gå til failure i :D

For å programmere må du først ha noe å jobbe ut i fra, derav 5RM (estimert 1RM) og total mengde/frekvens du trener nå på benkpress/bryst og selvsagt mål - du veit, det vanlige

Deretter setter du opp progresjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du forkaster denne glimrende øvelsen:

Har du skikkelig oppspenn/svai i ryggen? Bedre for skuldre/kortere ROM

Har du riktig albuevinkel, eller er det 90graders bodybuildingstil?

Dårlig mobilitet, stramme pecs, fremoverroterte skuldre etc?

Prøvd smalere grep? Jeg slet med venstre skulder, men nå kjører jeg stort sett bare smal og mellombred, null smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenner opp så jeg får en skumrulle under korsryggen, knekker stanga så albuene går inn mot kroppen. Mulig dårlig mobilitet og for bredt grep. Kan prøve smalere grep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...