Jump to content

Wooly

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  1. Skulle nok vært flinkere til a passe på kosten,ja . Men spiser stort sett bra mat, så klart i helgene blir det både vin og litt øl hvis det passer seg sånn, kombinert med god mat. Det må man ha . En vanlig hverdag kan se slik ut : ingen frokost, 3 skiver grovt brød og en boks makrell i tomat sånn ca kl 10/11. Middag ca 16.30 : 350-400 gram laks/ karbonadedeig/kylling/kyllingkjøttdeig, med 4/5 poteter eller en pose med hurtig ris + grønnsaker. Kvelds : 2/3 skiver brød med 2 egg eller ,magert pålegg. Og så må man jo ha peanøtter en 4/5 STORE never . Skulle nok sett på hva det ble av kcal,karbs,fett og proteiner
  2. Hehe har gjort det nå. Takk for god hjelp ( som vanlig), hyggelig av dere
  3. Takk for gode forslag, skal se på begge . Hvis man bruker HLM, hvor mye går man ned i % på lett og medium dag i forhold til tung dag ? Bruker man 4-6 rep på lett og medium dag også ? Får nok kanskje kjøre både knebøy og mark på samme dag da, Tronaldo
  4. Hei igjen alle Har siden sist jeg skrev her blitt 48 år og fortsatt med Greyskull LP. Har ikke økt voldsomt på vektene jeg bruker, men det skyldes kanskje litt på kostholdet. Skulle sikkert spist litt mer for å få lagt på enda fler kg på stanga . Jeg har lagt på meg noen kg og veier nå ca75 kg fordelt på mine hele 173 cm. Jeg har ikke testet ut 1 RM, men det jeg bruker nå er : Mark : 1x5 , 1x5+ med 120 kg. Knebøy : 2x5 , 1x5+ med 94 kg. Benk : 2x5 ,1x5+ med 82,5 kg Chins med nøytralt grep 2x7, 2x5 med KV. I tillegg tar jeg sittende roing og facepull på hver trening. Jeg har så langt likt programmet veldig godt, men kunne tenkt meg og testet noe annet i en periode. Tenkte da på ett helkropps program som kunne kjøres som : en tung, en medium og en lett økt i uka. Vil fremdeles ha med Knebøy, mark og benk ( men ikke mark og knebøy samme dagen). Liker de øvelsene Noen gode forslag til program som kan prøves ut ?
  5. Takker så mye Zarathustra og Tronaldo Takk for godt råd Tronaldo, setter stor pris på du tar deg tid til det. Jeg skal gjøre slik du foreslår på oppvarminga Får jeg skvisa en rep eller to til gjør ikke det noe, kanskje lettere og øke ett par kilo også da.
  6. Tenkte den gamle mannen fikk komme med en tilbakemelding og en takk til dere som kom med god hjelp på tråden her. Jeg begynte med GSLP etter jeg fikk svar her, og det er noe jeg trives godt med. Spiser sånn ca til vedlikehold og har lagt på meg ca 2 kg siden jul. Jeg kunne sikkert spist mer og økt mer på vekter jeg løfter, men synes dette fungerer bra for meg. Greier ikke øke på vekter fra trening til trening, men da prøver jeg å få til en rep ekstra og det er jo i seg selv en økning Jeg har lagt til ett par øvelser i tillegg til programmet jeg tar hver trening, og det er facepull og sittende roing. Tar også dips de dagene jeg ikke har benk. Tar 3 x 15 med kv så det er ikke så ille Eller tar jeg nå : Benk - 3 x 5+ med 75 kg (+ oppvarming) Knebøy - 3 x 5+ med 90 kg (+ oppvarming) Mark - 1 x5 med 50,70,80,90,100 kg og så 1x5+ med 110 kg. Øker om ikke så fort, jevnt og trutt
  7. Får vel drøye det en 25-30 års tid før man tenker tanken med å teste ut dop , får nok først trene noen år og se om det blir noen resultater uten Har sett litt mer på GSLP programmet, og det er nok det jeg går for i første omgang. Merker jeg trenger mer teknikk trening i både knebøy og mark. Testet ut litt med (for meg)tung knebøy for en drøy uke siden og fikk en skikkelig strekk i venstre side av r....a. Den gir seg nå så får starte litt mer forsiktig når man setter i gang igjen, og øke vektene i ett fornuftig tempo Når det gjelder de andre øvelsene i programmet bruker jeg de allerede og har økning i samtlige av de. Men jeg har til nå trent med flere, og de samme øvelsene på hver trening. Sikkert fornuftig og fordele det litt slik GSLP er satt opp.
  8. Takk takk Tronaldo Dette ser ut som ett fint program, som kan passe meg godt. Virker som en god treningsmengde for en "voksen mann " . EZ bar bruker jeg nå også , så da er det bare og fortsette med det. Skal prøve ut GSLP, og legge til sittende roing som du foreslår. Blir nok med øvelser da iom Chins også er med hver gang. Bør da roing og Chins også gjøres før Knebøy/mark ? Og da med for eksempel 2x5, 1x5+ ? Suverent med mange gode forslag i denne tråden fra dere alle
  9. Takk for godt forslag Bartlaus. Kikket litt på dette nå og programmet er slik jeg forstår det : Monday Bench/ or Press (A/B) 2x 5, 1 x 5+ Curl 2x 10-15 (bench days) Squat 2x 5, 1x 5+ Neck Harness Wednesday Bench/ or Press 2x5, 1x 5+ Weighted Chins 2 x 6-8 (press days, and only if you can do at least 6-8 BW chins) Deadlift 1x 5+ (with or without power cleans as warmups) Neck Harness Friday Bench/ or Press (A/B) 2x 5, 1 x 5+ Curl 2x 10-15 (bench days) Squat 2x 5, 1x 5+ Neck Harness Bodyweight Chins are done every day. 5 lb jumps on Squat and Deadlift 2.5lb jumps on pressing movements and curls (when rep ranges are satisfied) When reps on last set fall below 5, take 10% off of bar and begin process over (on that lift only) Det er ett par øvelser rundt programmet jeg lurer litt på, og det er Neck Harness og Curl (en eller annen form for biseps curl ?). Noen som vet hva som menes med det ? Skal/kan det gjøres øvelser utenom som for eksempel pullups, eller vil Chins øvelsene som skal gjøres hver økt holde for rygg.
  10. Takk for svar Tronaldo, Old man SS er kanskje ikke noen dum ide Har begynt med litt mer mat og kutter ut isolasjonsøvelsen nå, så skal gi det ett forsøk med "vanlig" SS først. Hvis det blir litt mye så kanskje forslaget ditt med enn lettere dag hver uke er en god ide, får heller øke vektene litt annenhver trening da. Blir jo ikke SS vil sikkert mange si, men kanskje det som skal til for en kropp som ikke er uforskammet ung og sprek lenger Bra ide ! Takk for fin link.
  11. Da får nok armene nok juling ja Skal kutte ut isolasjonsøvelsene og mer fokus på baseøvelsene. Kjenner det i armene etter økta i dag selv om jeg kuttet ut isolasjons øvelsene.
  12. Takk for svar, dyret . Jeg har tatt det litt roligere noen dager nå og en 3 dagers pause fra trening. Var på trening i dag og kroppen kjentes bedre ut Trente 3x5 på øvelsene, og økte 5 kg på benkpress, 5 kg på knebøy og 5 kg på skulderpress. Chins og pullups var likt som sist trening. Trengte kanskje noen dager uten trening Har vel hatt en tendens til litt for mange øvelser og litt for tung løfting på alt. Kuttet ut Biceps, Triseps og nedtrekk i dag, regner med de øvelsene jeg tar dekker de musklene.
  13. Jeg trener i grunn veldig tungt og hardt på hver trening. Kan det være lurt og trene litt lettere med flere reps i en periode ? Leser litt om deloading her Kan det være noe når man stangnerer litt ? Så blir det teknikktrening på flere baseøvelser før SS etter jul
  14. Bra innsats Linjemannen, det der er godt gjort Er ingen styrkeløftklubb her jeg bor så det må bli på treningssenteret. Bra sted, med alle typer i alle aldere. Utstyr er det bra med der, og sjelden kø og lang venting på utstyr. Får nok prøve meg på SS programmet og se hvordan det går , kanskje det blir litt økning på meg også. Det viser det går an og begynne med styrketrening selv om man begynner og bli voksen , og at vi har godt av det er det ingen tvil om.
  15. Takk igjen for svar Fenris. Da blir det å trene teknikk og gå over til SS. Det er styrke jeg først og fremst kunne tenke meg å bli bedre i, og ved å kunne gjøre det på en enkel og grei måte er jeg veldig for. Flott å få slike tilbakemeldinger fra dere alle her, ikke lett og sette seg inn i alt som har med treningsprogrammer, rep, sett, vekter og mat og gjøre Men uansett, gøy er det å være i gang og kjenne formen stadig blir bedre. Og enda bedre skal den bli !
×
×
  • Create New...