Gå til innhold

Markløft


Wonderviking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på om jeg kommer for langt attpå og om begynnelsen av løftet kunne vørt annerledes?

Andre ting å være kritisk til?]

Synes det hovedsakelig så bra ut, men jeg ville nok gått lengre ned og ut med rompa. I tillegg ville jeg forsøkt å trekke skulderbladene bakover som del av oppspenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt for mange som prøver seg på "rygghev" på slutten. Katterygg, er det ikke det det heter? Ryggen er laget for å fordele vekten nedover mot bakken, ikke for å bli overbelastet i en hyperekstensjon. Det morsomme er at mange av dem som gjør det påstår at de er fullstendig klar over at man ikke skal løfte med krum rygg. Men å krumme ryggen bakover, nei det...fatter ikke mentaliteten :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doof!

Brystet opp og fram er greit, men eg ser ikkje poenget med å få blikket opp. Det er litt individuelt kva ein ser på under eit løft, men mange anbefaler ein plass på golvet 3-4 framfor der ein står. Så lenge nakken ikkje hyperekstenderer betyr det ikkje stort.

Veit ikkje om eg nemnte det, men det ser ut som du kan bruke magen meir i byrjinga på løftet for å få stanga opp og beina i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men kroppen følger blikket. Jeg tenker ikke å uglesnu hodet men nok til at kroppen følger blikket...

Det er litt av det som er problemet når folk ser opp i stedet for å se på et punkt på veggen i hodehøyde (når du står altså). Mange fortsetter å se opp gjennom hele øvelsen, og blir stående med krum rygg i topposisjon. Om man ser på veggen vil man som regel ha en fin rygg gjennom hele øvelsen. Zeph har et litt annet fokuspunkt, men var vel det samme han mente vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, om jeg litt satt på spissen ser i taket under hele løftet VIL kroppen følge til sin lengst mulige utstrakte form. Jeg mente å holde blikket høyere enn på videoen som du sier i øyehøyde når jeg står. Men det blir finpuss, jeg ønsker å gjøre øvelsen mest mulig rett for effekt av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...