Gå til innhold

Komme igang med trening (igjen)


Krsitoffer

Anbefalte innlegg

Styrketrening har vært en stor del av livet mitt de siste 3 årene men sliter nå med å finne driven/motivasjon til å være konsekvent nok når det gjelder både trening og kosthold til å få noe særlig framgang.

For å spole litt tilbake dimmiterte jeg fra forsvaret for 6 mnd siden, og iløpet av 2 måneder som arbeidsledig med trening som første-prioritet var jeg der jeg var før førstegangstjenesten (180/110/160)

Så flyttet jeg til en annen by, fikk meg jobb, leilighet, ble uten førerkort, takket ja til all overtid for å gjøre bra inntrykk, trening har blitt redusert til en gang i uken, kosthold har blitt redusert til og gå på sultbasis/hva som har vært mest lettvint der og da.

Er nå passe lei av automatisk benytte truck/kran til å flytte på ting jeg før kunne hive rundt på uten ettertanke, lei av å veie snaue 80kg fordelt på 178cm men mest lei av å være sliten/trøtt 24 timer i døgnet og føle at alt er ett stort ork.

På papiret har jeg en anelse om hva som skal til for å bryte det negative mønsteret, som å spise zma/omega3/multivitaminer, lage 3-4middager om gangen, komme seg i seng før 2100, trene ett slags enkelt 5*5/3*5 helkroppsprogram 3 ganger i uka i noen måneder før jeg blir komfertabel til å hoppe på 5/3/1 eller lignende 4 ganger i uka igjen osv. er jo strengt tatt uendelig mange folk med lignende jobber som befinner seg i lignende situasjoner som får det til men sliter for tiden med å komme skikkelig igang.

Noen som har befunnet seg i en lignende situasjon og har noen tips og komme med? (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just Do It!!!!

Sett opp dager og tider for trening i avtaleboken og følg det! Her i gården står jeg opp hver morgen klokka 05.00 og løper 6 km man-fre og hver morgen mellom 08-10 lørdag og søndag :D

Fantastisk måte å starte dagen på OG jeg er ferdig med dagens økt før fuglene synger og kan gjøre hva jeg vil på ettermiddagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...